REGIOTEAM TREFT HHC HARDENBERG OP ‘DE DUBBELTREFFER’

Op sportpark ‘De Dubbeltreffer’ in Sibculo speelt het Regioteam gemeente Hardenberg dinsdagavond 17 mei 2016 tegen topklasser HHC Hardenberg. SVV ’56 viert dit jaar haar 60 jarig jubileum en is dit jaar gastheer van het Regioteam van teammanager Johan Gaasbeek. Diens staf wordt gevormd door de coaches Gert Heerkes, Michel Jansen en Arend Slot. Verder bestaat de staf uit Evan Reinders (fysiotherapeut), Jan Seinen (medische verzorging), Albert Muis en Boudewijn Gaasbeek (materiaal) en Hans Heering (PR). De aftrap is om 19.30 uur.

HHC Hardenberg was één keer eerder de tegenstander van het Regioteam en wel in 2013. Die wedstrijd werd in Bruchterveld gespeeld en werd goed bezocht. De topklasser won het boeiende duel met 2-1. De organisatie is zeer tevreden met HHC Hardenberg als tegenstander. De topklasser presteert goed in de topklasse. De huidige positie op de ranglijst is goed voor promotie naar de 2e divisie. Marcel Groninger is trainer/coach.

Tegenstanders
In 2010 kwam het Regioteam voor het eerst in actie. In Grambergen was het jeugdteam van Grêmio Porte Alegre uit Brazilië de tegenstander. De beloften van SC Heerenveen waren dat een jaar later in Lutten. In 2012, 2014 en 2015 werd de wedstrijd georganiseerd door respectievelijk HHC Hardenberg, Bergentheim en Kloosterhaar. Tegenstanders waren Cruzeiro Esporte Clube onder 20 (in 2012 en 2014) en FC Twente All Stars.

Selectieprocedure
In samenspraak met de trainers van de vijftien gemeentelijke clubs selecteren de coaches van het Regioteam in principe één speler per club. De topscorer van de gemeente Hardenberg wordt ook opgenomen in de selectie. Het klassement wordt momenteel aangevoerd door Roy Seinen van SV Gramsbergen. Verder wordt de selectie aangevuld met een aantal spelers uit het topamateurvoetbal of betaald voetbalorganisaties. Voorwaarde is wel dat de gastspeler een relatie heeft of had met de gemeente Hardenberg en/of met een voetbalvereniging uit de gemeente Hardenberg.

Selectie Regioteam 2015