Kledingplan

Vanaf het seizoen 2023/2024 starten v.v. Kloosterhaar en SVV’56 met een kledingplan. Spelende leden van beide verenigingen gaan hieraan bijdragen met ingang van het derde kwartaal van 2023. De bijdrage voor het kledingplan is voor alle spelende leden €1,50 per maand.

Met de keuze voor het ontwikkelen van een kledingplan zorgen we dat spelers te allen tijde in goede kleding kunnen spelen en kiezen we voor een gedeelde verantwoordelijkheid voor de teamkleding. Een nieuw tenue wordt vanaf heden betaald uit een budget dat is opgebouwd uit de bijdrage van de spelende leden en de sponsorbijdragen aan het kledingplan. Hierdoor worden de éénmalige kosten voor sponsoren verminderd en kunnen de gespreide opbrengsten over een periode van vier jaar geherinvesteerd worden in activiteiten, middelen en kleding.

Kledingplan in het kort
In hoofdlijnen komt het er op neer dat v.v. Kloosterhaar en SVV’56 voor een periode van vier jaar kleding aanschaft voor spelende leden (senioren, junioren, pupillen). De leden gebruiken deze kleding (inclusief de reservekleding) van beide verenigingen. De kleding blijft echter eigendom van de verenigingen. Om het kledingplan te doen slagen is berekend dat ieder spelend lid een bedrag van €1,50 per maand dient te betalen. Dit bedrag zal gelijk aan de contributie ieder kwartaal in rekening worden gebracht.

Basis pakket
Per team is een basispakket samengesteld, dat er als volgt uitziet:
• Shirt voorzien van clublogo’s, sponsorvermelding en nummer;
• Broekje met nummer en ING sponsorvermelding;
• Eén paar sokken bij aanschaf van nieuw tenue.
NB: sokken zijn te allen tijde verkrijgbaar bij Annemiek Bokxem en Jan Lotterman of te bestellen bij Prins Sport.

Extra kleding
Kleding als trainingspakken, voetbaltassen, voetbalschoenen en dergelijke zijn geen onderdeel van het kledingplan.

Shirtsponsoring
Naast de eigen bijdrage aan het kledingplan is shirtsponsoring mogelijk en ook nodig! Als team kun je op zoek gaan naar een sponsor die tegen een sponsorbijdrage zijn naam op het shirt wil laten zetten. Deze extra financiële opbrengsten vloeien direct terug in het fonds voor het kledingplan. De extra financiële middelen komen rechtstreeks ten goede voor de leden van de club. De sponsorcommissie regelt deze vorm van sponsoring.

Bijbestellen kleding
Gedurende de looptijd van vier jaar dient kleding nabesteld te kunnen worden, omdat er bijvoorbeeld iets is kwijtgeraakt/kapot gegaan of omdat er een team is bijgekomen. De leverancier van de kleding staat garant voor het feit dat de kleding uit de kledinglijn, gedurende de looptijd van de ‘kledinglease’, bijbesteld kan worden.

Afloop looptijd
Na afloop van de looptijd wordt de staat van het tenue beoordeeld. Kleding in goede staat kan in overleg met de sponsor opnieuw worden ingezet.

Wassen van de kleding
Het wassen van de shirts zal per team plaats vinden, het wassen geschiedt per toerbeurt (kan ook één vast persoon zijn, dit mag onderling geregeld worden). De tenues mogen niet mee naar huis worden genomen, ook niet als men altijd hetzelfde shirt en/of broek aan heeft. Alle teamtassen worden voorzien van een was-instructie inclusief overzichtslijst, zodat men in een oogopslag kan zien waar een teamset uit bestaat.

Verantwoording kleding
Het team is als geheel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de kleding. Dit betekent dus dat eventuele vermissingen aan het eind van het seizoen door het team vergoed dienen te worden. Tip: maak als trainer/leider en (ouders van) spelers hierover aan het begin van het seizoen duidelijke afspraken.

Sokkenbeleid
Bij uitgifte van een nieuw tenue zullen alle spelers worden voorzien van een nieuw paar sokken. Heb je gedurende een seizoen geen sokkenmeer , zijn ze kapot, worden ze te klein of ben je ze kwijt, dan dien je zelf een nieuw paar aan te schaffen. Dit kan bij Prins Sport. Je kunt de sokken ook bij onze club bestellen voor een aantrekkelijkere prijs, namelijk €8,-. Wil je hier gebruik van maken neem dan contact op met Annemiek Bokxem of Jan Lotterman.