Koningstrio Kloosterhaar 3 op ramkoers tegen Nieuwleusen 5; 5-2

Dat het na de winterstop alleen maar crescendo gaat voor de mannen van het Koningstrio Biglaar, Moltman en Bosscher is een understatement, op de verliespartij bij sportclub Lutten na werd er alleen maar gewonnen. Ook Nieuwleusen 5 werd afgelopen zaterdag aan de zegekar gebonden dit ging echter niet zonder slag of stoot.

Onder toeziend oog van enkele hondstrouwe supporters, werd er afgelopen zaterdag gevoetbald tegen het 5e elftal van SC Nieuwleusen.  De staf van Kloosterhaar 3 moest puzzelen deze dag aangezien ze het zonder Jasper, de Boer, Bokxem en de langer geblesseerde Timmer moesten doen een fikse aderlating voor Biglaar & Co. Puzzelen is wel aan dit supertrio besteed en zij posteerden naast de standaard namen dan ook van Dalen en de Lange op het middenveld en Wind in de spits. De mannen uit Ni’jluusn geleid door de fanatieke leider/speler Henrold Luttels zijn allen technisch zeer vaardig, en conditioneel sterk er stond dan ook een pittige klus te wachten.

Half drie klonk het startsignaal van de goed leidende scheidsrechter Roessink, Kloosterhaar probeerde met verzorgd voetbal de voorwaartsen te bereiken maar dit werd door de mannen uit Nieuwleusen vakkundig tegengewerkt en resulteerde soms voor Hachelijke situaties maar gelukkig stond daar dan nog altijd de rots in de branding, keeper Dragt die met zijn atletische lichaam alle pogingen op doel pareerde. De eerste beste keer dat de veenrotten in de het zestienmetergebied van de Nieuwleusen kwamen was het meteen raak, de bal kwam via de kluts bij B.Benjamins en hij pakte dit cadeautje dan ook met beide handen uit en tekende voor de 1-0.  Nieuwleusen nam wat gas terug, en Kloosterhaar domineerde het spel. Een lange bal vanuit het middenveld werd door spits Wind afgekapt hiermee legde hij de twee centrale verdedigers in de luren en stiftte “leep” de bal over de keeper 2-0  en het publiek op de Polderhoek was in extase.  Nieuwleusen probeerde, maar kreeg vooral kansen doordat Kloosterhaar de bal af en toe te simpel verloor, gelukkig stond Dragt keer op keer zijn mannetje en hield zijn doel schoon. Vlak voor rust was het weer raak de goed spelende Ekkel kwam vanuit de achterhoede opstomen en wist met een fraaie steekpass B.Benjamins te bereiken en uiteraard weet iedereen dat een aap kan klimmen, een vis kan zwemmen en B.Benjamins kan scoren 3-0.

In de rust werden er enkele wissels doorgevoerd, in het veld kwamen K.Roessink, Warmink, Wigger en A. Benjamins. Tactische zetten die later goed van zouden komen.

De tweede helft was net begonnen of Kloosterhaar verloor weer simpel de bal tijdens de opbouw en Dragt had voor deze keer geen antwoord met een droge schuiver werd de bal tegen de touwen geramd 3-1.  Kloosterhaar werd wakker en domineerde weer het veldspel, en tijdens een klein miezerbuitje stuurde B.Benjamins behendig spits Wind in de diepte die op zijn beurt de keeper passeerde en  zijn tweede van de wedstrijd aantekende. Keeper Dragt had nog geluk toen hij een afstandsschot pardoes door zijn benen zag glippen maar gelukkig viel de bal stil voor de doellijn. Scheidsrechter Roessink die de hele wedstrijd niets te doen had gehad, moest nog wel eenmalig optreden nadat doorgebroken speler Wind onreglementair werd neergehaald. Dat de kaarten van Roessink “weg geregend” waren was wel duidelijk want hij deed dit incident enkel maar met een vrije trap af.  Kloosterhaar kreeg veel druk op de defensie door goed storend werk van Wigger in de voorste linie, en creëerde enkele goede kansen echter ontbrak de precisie. Biglaar wisselde nog eenmalig en ook hiermee toonde hij weer zijn tactisch vernuft.  Zondag kwam in het veld voor B.Benjamins en Warmink werd in de spits geposteerd waardoor Wind op de rechterflank kwam,  het eerste balcontact van de kersverse spits Warmink veranderde een leren bal naar een kanonskogel die de keeper alleen maar heeft gehoord en door de geluidsbarrière in de verre hoek vloog een 10 met een griffel 5-1.  Dat Nieuwleusen nog voor de 5-2 is leuk voor de statistieken maar deed er verder niet meer toe.

Volgende week gaan de zwart-witten naar de Boshoek op bezoek bij HHC 11 een onvervalste kraker in de 6e klasse. Biglaar & Co hebben een week de tijd om een strijdplan te bedenken.