KLOOSTERHAAR WINT VAN WILHELMINASCHOOL

Kloosterhaar heeft zaterdag de wedstrijd tegen Wilhelminaschool met 3-1 gewonnen. Al vaak was Kloosterhaar de betere ploeg maar leverde dat geen punten op, ditmaal was het andersom. Waar Wilhelminaschool aansprak mocht maken op ten minste een punt, ging Kloosterhaar op eigen veld met de volle buit aan de haal.

Kloosterhaar liet zich de eerste 25 minuten compleet onder de voet lopen door Wilhelminaschool. Wilhelminaschool zette gelijk druk en begon fel, terwijl Kloosterhaar slap begon en constant achter de feiten aanliep. De 0-1 kon dan ook niet uitblijven. Nadat Kloosterhaar al een paar keer goed was weggekomen, stond de verdediging bij een ingooi niet helemaal goed opgesteld waardoor de rechtsbuiten de bal voor kon geven. Voor Nieuwland was het vervolgens een koud kunstje om de bal langs Thomas Sieben te schuiven. Vervolgens komt Kloosterhaar nog een aantal keren goed weg, om na 22 minuten zelf het eerste gevaar te stichten. Een voorzet van Stan Ravenhorst is net te scherp voor zijn collega-spitsen. Diezelfde Stan Ravenhorst weet vervolgens in de 25e minuut wel te scoren. Een voorzet komt bij hem terecht, hij raakt de bal verkeerd waardoor de bal prachtig in de winkelhaak beland, zonder het net te raken. 1-1, tegen de verhouding in maar daar maalt niemand om. Wilhelminaschool is ook eventjes de weg kwijt en Kloosterhaar probeert wat meer aan te dringen. In de laatste 10 minuten is Wilhelminaschool weer bij de les en had het op voorsprong kunnen komen, maar Thomas Sieben houdt in samenwerking met zijn verdediging het doel schoon.

De tweede helft lijkt op dezelfde voet verder te gaan, de eerste kansen zijn voor Wilhelminaschool. Maar vanaf dat moment stroopt Kloosterhaar de mouwen op en lijkt het zich te realiseren dat er gebikkeld moet worden vandaag. Na 59 minuten resulteert dit bikkelen in de 2-1. Stan Ravenhorst onderschept de bal en besluit de bal nu wel goed te raken maar met hetzelfde resultaat, wederom in de kruising. Kloosterhaar blijft hard werken en wordt daarvoor beloond in de 70e minuut. Mark Boshove tekent de 3-1 aan. Wilhelminaschool krijgt vervolgens nog wel een aantal kansen, maar Thomas Sieben en het houtwerk houden Wilhelminaschool van scoren af. Als vervolgens de gasten ook nog een rode kaart krijgen is de wedstrijd gespeeld. Een wedstrijd die misschien niet geheel verdiend gewonnen werd maar dat mag ook wel een keer na al die keren dat het andersom was. Wel goed om te zien dat als het voetballend niet lukt, Kloosterhaar met hard werken toch nog de 3 punten over de streep kan trekken.