Kloosterhaar wint de Gemeentecup

Het eerste elftal heeft afgelopen zaterdag de Gemeentecup binnen weten te slepen. Dit jaar werd de Gemeentecup voor standaardelftallen (1e elftallen) gespeeld op de velden van v.v. Mariënberg, de organiserende vereniging.

Mariënberg, HHC (2e elftal), Avereest en SVV ’56 vormden een poule (poule A) en SC Lutten, Bergentheim, Hardenberg ’85 en Kloosterhaar vormden de andere poule (poule B).

In poule A behaalden zowel Mariënberg als SVV ’56 6 punten, veelvoudig winnaar HHC bleef steken op 4 punten en was verrassend genoeg al vroeg uitgeschakeld. Op basis van de uitslag van de onderlinge wedstrijd werd SVV ’56 eerste in de poule en Mariënberg tweede. SVV ’56 wist namelijk met 2-1 te winnen van Mariënberg.

In poule B behaalden zowel Bergentheim als Kloosterhaar 5 punten. Hardenberg ’85 kwam net tekort (4 punten). De onderlinge wedstrijd werd gelijk en beide teams behaalden ook hetzelfde doelsaldo. Omdat Kloosterhaar één keer vaker had gescoord, werden de zwart-witten eerste in de poule en Bergentheim tweede.

De eerste halve finale tussen SVV ’56 en Bergentheim werd een doelpuntloos gelijkspel, waardoor er strafschoppen genomen moesten worden. Bergentheim nam deze iets beter (eerste finalist). De tweede halve finale tussen Kloosterhaar en Mariënberg werd nipt gewonnen door Kloosterhaar (tweede finalist).

In de finale wisten Bergentheim en Kloosterhaar niet te scoren, al waren er voldoende kansen. Strafschoppen moesten dus opnieuw de beslissing brengen. Maar liefst twintig (!) strafschoppen werden er raak geschoten, daarna waren de keepers aan de beurt. De jonge doelman van Kloosterhaar Luca van der Leij bleef rustig en schoot ook raak, vervolgens was het de beurt aan de andere doelman (Karel Pullen), maar deze strafschop vond geen doel. Hierdoor wist Kloosterhaar voor het eerst sinds de eeuwwisseling weer een Gemeentecup in de wacht te slepen. Een mooie prijs in ons jubileumjaar!