Kloosterhaar trekt ook in Nijverdal punten over de streep

Kloosterhaar heeft zaterdag de uitwedstrijd in Nijverdal tegen SVVN met 1-2 gewonnen. Dit betekende alweer de vierde achtereenvolgende zege voor Kloosterhaar waardoor het de middenmoot fier aanvoert.

Al tijdens de warming-up was het duidelijk dat het weer een grote rol zou gaan spelen deze wedstrijd. Een stortbui trok over Nijverdal waardoor de 22 spelers en scheidsrechter al doorweekt begonnen aan de wedstrijd. De eerste minuten was de regen minder maar begon de wind op te spelen. SVVN mocht aftrappen en kreeg al na 30 seconden een eerste mogelijkheid, de spits van de Nijverdallers kwam echter net tekort om van een kans te kunnen spreken. Ook Kloosterhaar laat zich niet onberoerd en krijgt in de 3e minuut een kans via Mark Boshove. Vanuit een lastige hoek schiet hij op doel en verdiend daarmee een corner. Twee minuten later een vrije trap voor SVVN op 20 meter van het Kloosterhaarse doel die goed gepakt wordt door doelman op de Haar. Vanaf dat moment pakt Kloosterhaar de controle. Van echt goed voetbal was geen sprake, was ook niet mogelijk in deze weersomstandigheden, maar Kloosterhaar probeerde wel van achteruit te voetballen. Uit de eerste fatsoenlijke aanval wordt dan gelijk de score geopend. Een goede actie van Boris Wijngaarden die door het centrum opstoomt wordt ook goed door hem afgerond, 0-1. Een beloning voor het goede spel dat hij de laatste weken op de mat legt. SVVN probeert het met ballen die achter de verdediging gelegd worden en speculeert daarbij op de snelheid van de voorwaartsen. Na 20 minuten wordt zo’n bal ongelukkig met de arm van richting veranderd door Jarno Wind. De scheidsrechter geeft voordeel en de bal beland voor de voeten van de spits van SVVN die vervolgens koel afrond. Kloosterhaar laat zich niet van de wijs brengen en behoudt de controle zonder goed te voetballen. In het restant van de eerste helft weet het alleen gevaarlijk te worden uit vrije trappen rond de 16-meter zonder dat dit echt heel gevaarlijk wordt. In de 40e minuut wordt Mark Boshove een vrije doortocht naar het vijandelijke doel ontzegd. Daarop kan maar één straf volgen: rood. Vlak daarna is het rust en kan Kloosterhaar het in de tweede helft met 11 tegen 10 proberen.

In de tweede helft probeert Kloosterhaar het geduld te bewaren en SVVN stuk te voetballen. Dit lukt door de omstandigheden echter maar mondjesmaat. In de 50e minuut een goede aanval van Kloosterhaar waarbij Mark Boshove wordt weggestuurd die de bal breed legt op Stan Ravenhorst. Stan weet de bal alleen niet onder controle te krijgen waardoor een mooie kans verloren gaat. Op dat moment vonden de weergoden het tijd om in te grijpen en met een flits en een donder konden de spelers de kleedkamer weer opzoeken. Na een korte onderbreking konden de beide ploegen het veld weer betreden waarbij hetzelfde spelbeeld zich weer ontspon. Kloosterhaar had het lastig met de weersomstandigheden en een stug verdedigend SVVN. Na 61 minuten konden de Kloosterhaarders dan wel juichen wanneer Stan Ravenhorst zich op kenmerkende manier naar een doelpunt frommelde, 1-2. Kloosterhaar had de voorsprong die het graag wilde en voetbalde de wedstrijd rustig uit. SVVN probeerde het nog wel met opportunistisch spel maar wist geen moment gevaarlijk te worden. Kloosterhaar had zelfs nog de beste mogelijkheid op 1-3 maar de bal werd door invaller Willian Willems te snel op doel geschoten. Ook de goed leidende scheidsrechter vond het wel mooi geweest en besloot geen blessuretijd bij te tellen voor de 21 kou kleumende spelers. Door deze 4e overwinning op rij maakt Kloosterhaar zich wat los van de onderkant van de middenmoot en als het deze serie door kan zetten kan het nog een heel mooi seizoen voor de Polderhoekbewoners worden. Volgende week speelt Kloosterhaar thuis tegen Wilhelminaschool. Aanvang 14:30.