KLOOSTERHAAR GEEFT WINST IN SLOTFASE WEG

Kloosterhaar heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door gelijk te spelen bij Drienerlo. Het speelde na de 0-1 ondermaats maar stond 5 minuten voor tijd toch nog met 1-3 voor. Toch werd in blessuretijd de gelijkmaker nog binnengeschoten. Een gelijkspel dat Kloosterhaar aan zichzelf te danken heeft.

Kloosterhaar begon goed aan de wedstrijd. Het speelde net zo fel en goed als de tweede helft tegen Voorwaarts en Drienerlo werd met de rug tegen de muur gedrukt. Na 10 minuten werd dit overwicht ook in de score uitgedrukt. Na een mooie actie schoot Silas Prijs de bal in het dak van het doel op het mooie kunstgrasveld. In plaats van door te drukken besloot Kloosterhaar dat het voetje wel van het gaspedaal kon. Daardoor kwam Drienerlo wat beter in de wedstrijd en werden zij ook af en toe gevaarlijk. Kloosterhaar bleef in de eerste helft in een te laag tempo voetballen waardoor Drienerlo vrij eenvoudig overeind kon blijven. Zo konden de inmiddels bijna bevroren supporters de kantine opzoeken met een 0-1 voorsprong. De supporters hoopten dat het goede voetbal van de eerste 10 minuten nog weer terugkwam in de tweede helft maar dat was helaas valse hoop. Zij zagen in de vrieskou hoe de tweede helft op dezelfde manier aanving zoals de eerste eindigde. Een in een te laag tempo voetballend Kloosterhaar en een op de counter loerend Drienerlo. Ondanks dat Kloosterhaar een van zijn mindere wedstrijden speelde kwam het toch op 0-2. Een voorzet bij de tweede paal kon worden binnengekopt door Mark Boshove. Twee minuten later besloot trainer Machielsen om van 4-3-3 naar 4-4-2 te gaan door Martijn Lescher in te brengen om zo controle over de wedstrijd te houden.  Dit ging goed tot de 82e minuut. Een Drienerlo speler wist de bal heel fraai met buitenkant rechts in de kruising te plaatsen. Iedereen die dacht dat dit een lastige slotfase ging worden zat even mis want invaller Lescher schoot een minuut later 1-3 binnen. De overwinning leek binnen, totdat 5 minuten voor tijd de rechtsbuiten ongehinderd op doelman Thomas Sieben af mocht en binnenschoof. Toch nog een lastige slotfase dus. Drienerlo kwam met een slotoffensief zonder echt gevaarlijk te worden. Kloosterhaar maakte echter wel veel onnodige overtredingen en uit één daarvan wist de lange spits in de derde minuut van de blessuretijd de 3-3 binnen te schieten. Zo verspeelde Kloosterhaar onnodig 2 punten en verliest het een beetje aansluiting met de subtop.

Volgende week speelt Kloosterhaar thuis tegen DES om 14.30 om die aansluiting weer te vinden.