GEMEENTELIJK VROUWENTEAM TEGEN NEDERLANDS POLITIE ELFTAL

In navolging van het Regioteam Gemeente Hardenberg dat onlangs voor de zevende keer in actie kwam, heeft SVV ’56 het initiatief genomen om een gemeentelijk vrouwenteam samen te stellen. In die selectie zijn de beste speelsters van de gemeentelijke voetbalverenigingen opgenomen, aangevuld met speelsters die binding hebben met de gemeente Hardenberg, maar buiten de gemeente voetballen.

Vrijdagavond 3 juni komt het vrouwenteam voor de eerste keer in actie. Op sportpark ‘de Dubbeltreffer’ is het Nederlands Politie Elftal de tegenstander. Voor hen is de wedstrijd een oefenwedstrijd in de aanloop naar het EK in Tsjechië dat op 20 juni begint. De wedstrijd wordt geleid door scheidsrechter Sandra Klein Lenderink. Op dit moment fluit zij wedstrijden in de mannen zondag 3e klasse en de reserve hoofdklasse. De wedstrijd in Sibculo begint om 19.00 uur.

Selectie
De trainers Henk Klokkers (Bruchterveld ’68 Vrouwen I) en Dennis Olthof (De Weide Vrouwen I) hebben zich de afgelopen weken bezig gehouden met het selecteren van de speelsters. Met uitzondering van HHC Hardenberg zijn alle verenigingen vertegenwoordigd. ‘De geselecteerde speelsters van HHC Hardenberg zijn helaas verhinderd’, aldus Marjolein Evers van de organiserende vereniging SVV ’56. De selectie bestaat uit:
1. Ann Spijker (keeper) (Gramsbergen)
2. Richelle Boessenkool (keeper) (JVC Dedemsvaart)
3. Maroeska van Olst (jong Twente)
4. Joyce Mijnheer (PEC Zwolle)
5. Anouk Borgman (jong PEC)
6. Kyra Schoemaker (Bruchterveld)
7. Nienke Braakman (Bruchterveld)
8. Anja Lenters (Bruchterveld)
9. Justine van Dongen (Olympia Uelsen)
10. Sylvana Jangbahadoer (JVC Dedemsvaart)
11. Tess ten Kate (Avereest)
12. Marinde Timmerman (Marienberg)
13. Ingrid Pullen (Bergentheim)
14. Sanne Weultjes (ST SVV’56/Kloosterhaar)
15. Amber Meyerink (Hardenberg ’85)
16. Iris Braker (HZVV)
17. Janneke Borgdorff (G.S.V.V. Knickerbockers)
18. Judith Khajo (Bruchterveld)

Presentatie
Het vrouwenteam wordt donderdagavond 26 mei op ‘de Dubbeltreffer’ gepresenteerd in de rust – circa 20.15 uur – van de wedstrijd SVV ’56-SCD ’83, een wedstrijd in het kader van het Plegt-Vos en Univé nederlaagtoernooi. In 2017 organiseert SCD ’83 de wedstrijd van het Regioteam gemeente

Hardenberg en heeft toegezegd ook de wedstrijd van het gemeentelijk vrouwenteam te zullen organiseren. ‘Wij hopen dat dit initiatief zal uitgroeien tot een jaarlijkse traditie’, besluit Marjolein Evers.

IMG_8363%20(2)