AMATEURVOETBAL GAAT OVER OP MOBIEL DIGITAAL WEDSTRIJDFORMULIER EN SPELERSPAS

Het amateurvoetbal stapt volgend seizoen over naar het mobiele digitaal wedstrijdformulier. Het invullen van het wedstrijdformulier zal vanaf dan uitsluitend met de Wedstrijdzaken-app op een smartphone gaan. Het mobiel digitaal wedstrijdformulier is een mooie ontwikkeling voor het amateurvoetbal.

Sinds dit seizoen wordt de app gebruikt in het zaalvoetbal en wordt er ook in het veldvoetbal mee getest. De resultaten en de ervaringen van voetballers, bestuursleden en scheidsrechters zijn zo positief, dat de KNVB heeft besloten om met ingang van het volgende seizoen volledig over te gaan op het mobiele wedstrijdformulier.
Met deze app kost het invullen van de wedstrijdformulieren minder tijd en moeite. Dit betekent minder administratief werk en voor vrijwilligers is het erg belangrijk dat er minder tijd verloren gaat.

Via bijeenkomsten, online informatie en persoonlijk contact zullen de komende periode alle verenigingen en wedstrijdofficials geïnformeerd en ondersteund worden bij de introductie van het mobiele digitaal wedstrijdformulier. Op KNVB Assist wordt alle beschikbare informatie gepubliceerd.

Onderdeel van de Wedstrijdzaken-app zijn ook de digitale spelerspassen. Hierdoor worden de huidige plastic spelerspassen met ingang van volgend seizoen afgeschaft. De uitlevering van deze passen stopt op zeer korte termijn. Per 4 maart is het daarom, voor dit lopende seizoen, toegestaan om te spelen met een geldige officiële legitimatie in plaats van een spelerspas. Verlopen spelerspassen hoeven na 3 maart niet meer vernieuwd te worden. In de toekomst zal een spelerspas ook niet meer verlopen; dit proces gaat volledig digitaal.