AJAX CAPE TOWN VOLGENDE TEGENSTANDER VAN REGIOTEAM

Op het Dedemsvaartse sportpark ‘De Boekweit’ speelt het Regioteam gemeente Hardenberg dinsdagavond 30 mei 2017 tegen Ajax Cape Town (onder 20), de satellietclub van Ajax Amsterdam. SCD ’83 is dit jaar gastheer van het Regioteam van teammanager Johan Gaasbeek. Gert Heerkes, Michel Jansen en Arend Slot zijn de coaches van het Regioteam. De aftrap is om 19.30 uur.
Bij Ajax Cape Town wordt geprobeerd de aanvallende spelstijl van de grote broer uit Amsterdam te kopiëren. De grote talenten van het Zuid Afrikaanse Ajax worden overgeheveld naar Europa. Voorbeelden daarvan zijn Steven Pienaar, Eyong Enoh en Thulani Serero.
Trainer Foppe de Haan, doelman Sander Westerveld en voormalig international Marciano Vink hebben gewerkt bij het geadopteerde broertje van de Amsterdamse topclub. In oktober 2016 werd Stanley Menzo in Kaapstad gepresenteerd als nieuwe hoofdtrainer. De voormalige doelman van Ajax Amsterdam was er al werkzaam als hoofd jeugdopleiding.

Tegenstanders
In 2010 kwam het Regioteam voor het eerst in actie. In Grambergen was het jeugdteam van Grêmio Porte Alegre uit Brazilië de tegenstander. De beloften van SC Heerenveen waren dat een jaar later in Lutten. In 2012, 2013, 2014 en 2015 werd de wedstrijd georganiseerd door respectievelijk HHC Hardenberg, Bruchterveld, Bergentheim en Kloosterhaar. Tegenstanders waren Cruzeiro Esporte Clube onder 20 (in 2012 en 2014), HHC Hardenberg (2013 en 2016) en FC Twente All Stars in 2015.

Selectieprocedure
In samenspraak met de trainers van de vijftien gemeentelijke clubs selecteren de coaches van het Regioteam in principe één speler per club. De topscorer van de gemeente Hardenberg wordt ook opgenomen in de selectie. Het klassement wordt momenteel aangevoerd door Nick Buitenhuis van Bergentheim. Hij scoorde tot nu toe 27 keer. De concurrentie volgt op enige afstand. Nummer 2 Maurice Kosse van EMMS scoorde zes keer minder. Verder wordt de selectie aangevuld met een aantal spelers uit het topamateurvoetbal of betaald voetbalorganisaties. Voorwaarde is wel dat de gastspeler een relatie heeft of had met de gemeente Hardenberg en/of met een voetbalvereniging uit de gemeente Hardenberg.
DSC04264DSC04267