Shirtje ruilen

KNVB bestaat 130 jaar. Om dit jubileum te vieren is een uniek jubileumshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland dit seizoen één exemplaar ontvangt. Het patroon op het shirt bestaat uit een samenspel van vormen en vlakverdelingen die ook zijn terug te vinden op de shirts van alle Nederlandse amateurverenigingen. Op deze manier verenigt de KNVB 130 jaar Nederlands amateurvoetbal in een uniek oranje shirt.

In de traditie van het alom bekende ritueel ‘shirtje ruilen’ komt de KNVB in de komende maanden niet alleen naar alle amateurclubs toe om het shirt uit te reiken, maar ook om een shirt van de vereniging zelf te ontvangen. Het uiteindelijke doel? Zorgen dat alle shirts uit het Nederlandse amateurvoetbal een ereplaats krijgen op de KNVB Campus in Zeist, het centrale punt van voetballend Nederland

Op dinsdag 26 november 2019 is KNVB-ambassadeur Bert Slot bij het bestuur op bezoek geweest om uit te leggen wat de functie van KNVB-ambassadeur inhoudt en om met voorzitter Hans Jager shirtje te ruilen.