Regioteam Hardenberg komt niet meer in actie

Na overleg met het technische staf, sponsor Wildkamp en DKB (de beoogde organisator van de wedstrijd van dit jaar) is met pijn in het hart besloten om geen Regioteam meer samen te stellen. De wedstrijd van vorig jaar bij VV Avereest was derhalve het 9e en tevens laatste duel van het team van de coaches Gert Heerkes, Michel Jansen en Jan Breukelman.

Graag had de organisatie samen met het jubilerende DKB nog een wedstrijd geregeld tegen een aansprekende tegenstander. ‘Binnen het beschikbare budget is een kwalitatief hoogwaardige tegenstander echter niet meer te vinden’, aldus organisator/teammanager Johan Gaasbeek. Hij voegt er aan toe: ‘De KNVB amateurcompetitie eindigt laat en aan de in Nederland georganiseerde voetbaltoernooien voor teams onder 19 wordt steeds minder deelgenomen door aantrekkelijke buitenlandse beloftenteams. Die jeugdteams kiezen voor het grote geld in bijvoorbeeld China. Bovendien stijgen de kosten van die tegenstanders en komen er steeds meer eisen en wensen van die tegenstanders’.
Dat de publieke belangstelling voor een dergelijke wedstrijd ook gerust matig genoemd kan worden, heeft uiteraard ook een rol gespeeld bij het nemen van de beslissing. Een beslissing overigens die uitvoerig met de heren Klaas Wolting en Roelof Hagedoorn van DKB ’44 is besproken.

Sponsor Wildkamp
Sponsor Wildkamp is altijd zeer tevreden geweest over de wijze van de organisatie en de inzet van iedereen voor de wedstrijd van het Regioteam. De sponsor vindt de opzet en de formule van de jaarlijkse wedstrijd echter ook niet meer in hun marketingstrategie passen.
Samen met anderen zou Wildkamp in de toekomst wel instaan voor sponsoring van een gemeentelijke – op een andere leest geschoeide – voetbalmanifestatie die dan bijvoorbeeld één keer per vijf jaar wordt georganiseerd.

De trainers van het Regioteam betreuren het dat er een einde is gekomen aan een reeks leuke wedstrijden, maar staan volledig achter het genomen besluit.

Het regioteam in 2015 tegen FC Twente All-stars op De Polderhoek.