Kloosterhaar 3 verliest kraker op “winderige” Boshoek van HHC 11.

Dat de mannen van Biglaar & Co voor een loodzware opdracht stonden was van te voren wel duidelijk, de wedstrijd op de Polderhoek staat nog helder op het netvlies gedrukt. HHC 11 een team vol afgetrainde jongeren die allen over een goede techniek beschikken met een dynamisch middenveld en snelheid op de flanken. De mannen geleid door de heer Janssen hadden vorige week verrassend verloren van ASC, terwijl de mannen van de “big” wel met de volle buit er vandoor gingen.

Kloosterhaar 3 moest het vandaag doen zonder de heren Jasper, Timmer en de gebroeders Benjamins. Biglaar koos voor een tactische wijziging en zette Bokxem op het middenveld en posteerde Boshove in de spits.

Half drie was daar het signaal van scheidsrechter Hulst, op een moeilijk bespeelbaar veld werd de zwarte witte brigade gelijk onder druk gezet. De mannen uit Hardenberg roken bloed en keeper Dragt met zijn gestroomlijnde lichaam werd in het eerste kwartier al twee maal op de proef gesteld, maar wist op miraculeuze wijze zijn doel schoon te houden. De veenrotten probeerden wel maar creëerden niets, ondertussen was de storm bij de oranje-zwarten gaan liggen ze hadden het betere van het spel maar kwamen niet bij keeper Dragt in de buurt. In de 30e minuut was het dan toch raak, met een vlot lopende counter verschalkte een aanvaller van HHC met een geplaatst schot keeper Dragt die kansloos was op deze inzet. Kort daarna was daar het moment van Kloosterhaar, na een goede aanvallende actie van Boshove werd Reinders alleen voor de keeper van HHC gezet. Waar Reinders alle tijd van de wereld had, besloot hij om een “alles of niets” schot te lossen. Het werd niets. Een compliment voor scheidsrechter Hulst die de aanvallende actie van Boshove niet bestrafte met een vrije trap tegen, scheidsrechter Hulst had namelijk vrij vlot in de gaten dat de “mannen” van de Boshoek graag met veel lawaai naar de grond gaan wanneer ze zelf een inschattingsfout maken. Vlak voor rust werd Kloosterhaar met een vlotte inworp op snelheid verrast en wist een aanvaller van HHC met een simpele intikker te scoren 2-0. Middenvelder Spijker was nog dicht bij de 2-1 met een kopbal na een goede voorzet van Zondag, maar de bal schoot rakelings over de lat. Met een 2-0 achterstand zochten wij de thee op.

In de rust wisselde Biglaar drie maal, Bosscher voor Spalink, Roessink en Breukelman voor Schepers en Reinders.

De tweede helft ging op dezelfde voet verder als het eerste bedrijf, HHC had het betere van het spel maar weet niets te creëren mede door sterk verdedigend werk van de Kloosterhaarse achterhoede. Plots wordt Boshove via het middenveld de diepte ingestuurd en lijkt hij 1 op 1 op de keeper af te gaan, maar door een prima verdedigende actie wordt hij afgestopt en moet Kloosterhaar het maar met een corner doen waaruit niets volgt. Twintig minuten voor tijd lijkt HHC dan toch de bevrijdende 3-0 te maken, maar assistent Moltman vlagt voor buitenspel, dit is op zich best opmerkelijk aangezien assistent Moltman de laatste weken geen enkele maal zijn vlaggenstok in hoogte had gehouden er ging zelfs een gerucht dat Moltman geblesseerd was aan zijn rechterschouder. Kort daarop was het dan toch raak, een lange bal van HHC dat over de Kloosterhaarse defensie viel werd keurig ingeschat door keeper Dragt die bal met een knappe aanname “dood” voor zijn voeten had liggen echter deze schrok zo van zijn fantastische balbehandeling dat hij 15 seconden verstijfd bleef genieten. De de spits van HHC was erg blij met deze genietende keeper pikte vakkundig de bal af en wist in een leeg doel simpel te scoren 3-0. Kloosterhaar probeerde nog wel maar wist niet verder te komen dan een goed afstandsschot van Zondag. Een verdiende overwinning voor HHC die op een kampioenschap lijken af te stevenen en is in onze ogen ook veruit het beste elftal van de competitie.

Een puntje van aandacht gaat nog wel uit naar middenvelder de Boer, die de gehele wedstrijd op de bank bleef. Hij pakte zijn noodzakelijke rust en gaat volgend weekend revalideren in Portugal, wij verwachten hem dan over twee weken weer met een gebruind lichaam en in topconditie bij Kloosterhaar 3.

Volgende week komt SCD naar de Polderhoek en tegen dat elftal hebben wij nog wat goed te maken na het 2-0 verlies op de Sahara van sportpark de Boekweit. De drie punten moeten dan voor Biglaar & Co zijn.