Kloosterhaar voert middenmoot aan na winst op Hellendoorn

Kloosterhaar heeft zaterdag de thuiswedstrijd van V.V. Hellendoorn met 2-1 gewonnen, na een goede eerste helft bleef Kloosterhaar in de tweede helft overeind.

Vanaf de eerste minuut liet Hellendoorn de bal aan Kloosterhaar en probeerde net als in Hellendoorn te wachten op fouten van Kloosterhaar om er vervolgens pijlsnel uit te komen. Kloosterhaar was echter op de hoogte van het strijdplan van Hellendoorn en voetbalde met erg veel geduld in de opbouw. Na een minuut of 20 kreeg Kloosterhaar een vrije trap op zo’n 30 meter. De bal werd achter de verdediging gelegd die zich op 16 meter had opgesteld. Mark Boshove was sneller op de eerste meters en was dus eerder bij de bal en wist de doelman met een mooi boogkopbal te verschalken. Dit speelde Kloosterhaar nog meer in de kaart, want Hellendoorn bleef afwachten en Kloosterhaar leunde zo op zijn voorsprong en speelde de bal geduldig rond. Tekenend was daarbij de situatie waarbij Maarten Kelder zijn voet op de bal zette en wachtte tot er een Hellendoorn speler een keer druk ging zetten. Dit gebeurde echter nog steeds niet tot frustratie van enkele van de voorwaartsen van Hellendoorn. Kloosterhaar bleef geduldig voetballen en werd ook nog een aantal keren gevaarlijk door rustig op te bouwen en op het goede moment spitsen Boshove en Ravenhorst aan het werk te zetten, daaruit had Kloosterhaar ook al een aantal keer de voorsprong kunnen/moeten vergroten. Na deze kansen probeerde Hellendoorn toch maar wat meer druk te zetten maar ook daar wist Kloosterhaar zich raad mee. Er werd rustig onder de druk uitgevoetbald en doordat Hellendoorn met veel mensen druk zette lag er ruimte achter de Hellendoornse laatste linie. Daar wist Mark Boshove zich wel raad mee, hij was iedereen te snel af en drukte af voor zijn tweede van de middag, 2-0. Niet lang daarna was het rust waarin verwacht werd dat Hellendoorn met wat meer druk en strijd zou proberen nog wat te forceren.

Ondanks dat er nog gehamerd was op het feit dat Kloosterhaar moest blijven voetballen schoten de Kloosterhaarders vrijwel vanaf het startsein van de tweede helft in de overlevingsmodus. Kloosterhaar liet nu Hellendoorn de bal, of moest Hellendoorn de bal laten, en leunde zelf wat meer achterover. Lange tijd ging dit ook goed zonder dat Hellendoorn gevaarlijk werd. De beste kans was zelfs nog voor Ravenhorst om 3-0 te maken maar deze kans werd helaas gemist. Na 70 minuten gooide Hellendoorn de bal achter de verdediging van Kloosterhaar waarbij Levi Roessink en Zwen Nijeboer elkaar aan stonden te kijken en beiden dachten dat de ander zou wegwerken. Dat ging dus mis waardoor de linksbuiten van Hellendoorn er met de bal vandoor ging en doelman Kevin op de Haar kansloos liet. Dat beloofden nog 20 spannende minuten te worden met een drukkend Hellendoorn en een op de voorsprong leunend Kloosterhaar. Kloosterhaar kon echter vertrouwen op het in ere herstelde verdedigingsduo Evers/Kelder die in combinatie met keeper op de Haar nog geen muisje door lieten deze middag. Ook toen Hellendoorn het met pompen of verzuipen probeerde was op de Haar heer en meester in eigen zestien en kon zelfs invaller Ivan Schipper nog op een leeg doel af aangezien de doelman van Hellendoorn ook mee was naar voren. Schipper had echter niet gezien dat de doelman zijn post verlaten had en een verdediger van Hellendoorn kon dan ook nog redding brengen. Dit was het laatste wapenfeit van de middag en zo kon Kloosterhaar zijn 2e overwinning op rij bijschrijven en staat het aan kop van de lange middenmoot. Aankomende zaterdag speelt Kloosterhaar opnieuw thuis, nu tegen Juliana ’32 uit Hengelo. Aanvang 14:30 uur.