“Thee met een (bij)smaakje” ,Kloosterhaar 3 deelt de punten met Bruchterveld

Zaterdag vijftien december moesten de mannen van Biglaar en Co op bezoek bij buurman Bruchterveld. De “tricolores” ,zoals de mannen uit het voormalig kerkdorp zichzelf noemen, is standaard een lastige horde om te nemen voor Kloosterhaar.

Biglaar moest het vandaag zonder de geblesseerde Reinders, op vakantie zijnde keeper Dragt, verdediger Zondag en werkende A. Benjamins doen. Daarom werd er een beroep gedaan op goalie van der Leij die normaliter zijn wedstrijden in JO17 keept. Tijdens de heenreis werden enkele mannen van het 3e elftal op scherp gezet nadat er in 1 van de auto’s een penetrante geur was waar te nemen, dit zou de hersenen van de spelers een boost geven en het bleek goed uit te pakken aangezien de zwart-witten flitsend begonnen aan de wedstrijd.

Half 3 blies scheidsrechter Stegeman op zijn fluit voor de aftrap, en het was gelijk Kloosterhaar wat de klok sloeg, met goed combinerend voetbal sneed Kloosterhaar als een scherp mes door de warme Bruchterveldse boter. Het was dan ook binnen 10 minuten raak en scoorde Schepers  na een prachtige pass van Jasper vanuit het middenveld. Dat Schepers goed in zijn vel zat bewees hij kort daarop weer, met een fantastische voorzet op de vrijstaande Bokxem die de bal weergaloos achter de doelman van Bruchterveld kopte 0-2. Kloosterhaar combineerde rustig achterin rond zoekend naar een gaatje in de defensie van de “buurmannen” en na goed combinatiespel was het Bokxem die na een goede voorzet de bal verwoestend in de touwen joeg 0-3. Bruchterveld was ondertussen niet veel verder gekomen dan enkele verdwaalde afstandsschoten van de opkomende Rigterink die ver naast de goal belanden. Tien minuten voor rust was het weer Bokxem die de bal van een Bruchterveld speler afsnoepte en voor zijn derde goal van de middag mocht aantekenen. Dat Schepers met zijn hoofd in de wolken was na zijn fantastische start, bleek luttele minuten voor rust want toen hij 1 op 1 op de keeper kwam  te staan en door alles wat Kloosterhaar lief was werd gecoacht dat hij alle tijd van de wereld had en zelf moest scoren, koos Schepers er toch voor om de bal breed te leggen op de buitenspel staande Bokxem en werd dit doelpunt dan ook terecht afgekeurd. Met  een 0-4 voorsprong zochten de mannen van beide teams de kleedkamer op.

In de rust voerde Biglaar en zijn kompanen drie wissels door. De Boer, Benjamins en Roessink kwamen in het veld voor Wildvank, Schepers en Wind. Op deze koude gure dag was het warme kopje thee in de rust dan ook een welkome versnapering, volgens sommige spelers bleek er wel een vreemde maar lekkere nasmaak aan te zitten. De verslaggever ter plaatse is dan ook een onderzoek gestart, het vermoeden bestaat namelijk dat er een kleine hoeveelheid Temazepam (slaapmiddel) is verspreid in de kopjes Thee van Kloosterhaar 3.

Na rust was het namelijk Bruchterveld wat de Klok sloeg, die met veel opportunisme de aanval zocht.

In de vijftigste minuut scoorden zij dan ook gelijk de 1-4, dit was een domper voor de Veenrotten en voelde ook dubbel want de goudeerlijke assistent Moltman die tot dan toe geen enkele keer zijn vlag beroerd had, gaf aan dat het buitenspel was, echter zag Scheidsrechter Stegeman van een luttele 83 meter afstand dit anders en keurde het doelpunt goed. Kloosterhaar was ondertussen al lekker aan het dommelen en liet Bruchterveld rustig combineren en al snel volgde 2-4 waar Kloosterhaar nog geen kans tegenover had gezet. Keeper van der Leij moet de enige zijn die geen thee lust want hij was degene die op dat moment Kloosterhaar met meerdere grandioze reflexen op de been hield. Trainer Biglaar besloot dat het zo niet verder kon en besloot dan ook zelf in te vallen als centrumspits en wou de bonkige aanvaller zijn team ontlasten, maar die waren ondertussen al in een REM-slaap (droomslaap) beland en mocht ook deze wijziging niet baten. Het gevolg van dit alles was dan ook dat Bruchterveld gemakkelijk voor de 3-4 en de 4-4 mocht aantekenen. Het was maar goed dat scheids Stegeman besloot dat het genoeg was geweest, want de Kloosterhaarders waren in geen mogelijkheid meer wakker te krijgen.

Op basis van twee helften was een gelijkspel verdiend, het voelt natuurlijk erg zuur na een 0-4 voorsprong de overwinning alsnog uit handen te geven. De technische staf nam de spelers niets kwalijk en zag zelf ook in dat met slaapmiddel niet goed te functioneren was, en nam de selectie dan ook mee voor een schnitzel en een biertje bij de trouwe shirtsponsor café de Kleinhaar. In de Kleinhaar werd duidelijk dat de dromen over eventuele kampioenschap de ijskast in kunnen.