Kloosterhaar wint van Mariënberg in doelpuntenfestijn

Kloosterhaar heeft zaterdag in een wedstrijd die bol stond van de wind en doelpunten met 6-4 gewonnen van VV Mariënberg.

Na 2 minuten kwam Kloosterhaar al op achterstand door een indraaiende corner. Deze had weggewerkt kunnen worden bij de eerste paal, ware het niet dat de bal door 3 spelers gemist werd. Via keeper Kevin op de Haar en de hak van Herald Evers belandde de bal alsnog in het net. Niet het begin waar Kloosterhaar op hoopte. Na 20 minuten werd het nog erger toen Patrick Willems, net als vorige week tegen DES, geen strobreed in de weg werd gelegd toen hij van de zijlijn naar het midden dribbelde en verwoestend raak schoot. 2-0 voor de mannen uit Mariënberg en 2 goals die eigenlijk voorkomen hadden kunnen en moeten worden door Kloosterhaar. Kloosterhaar voetbalde ook niet onaardig en kreeg via Mark Boshove ook twee prima kansen om al gelijk te maken maar de bal wilde er (nog) niet in. Kloosterhaar had moeite om zich, tegen de wind in, in de wedstrijd te knokken en kwam niet in de duels zodat Mariënberg veel ruimte kreeg om gevaarlijk te worden. Toch maakte Kloosterhaar de aansluitingstreffer. Na goed doorjagen van Boris Wijngaarden werd Mark Boshove bereikt die de bal voorzette op Zwen Nijeboer die goed afwerkte. Een aantal minuten later was de marge echter alweer twee. Een lange bal werd niet goed ingeschat en vervolgens kreeg Rolf Hofsink alle tijd om de bal neer te leggen waar hij dat maar wilde. Hij koos voor het hoofd van Ryan Buitenhuis die geheel vrijstaand de 3-1 aan kon tekenen. Vlak voor rust kon Kloosterhaar toch weer aansluiten na een goede actie van Zwen Nijeboer. Maarten Kelder kopte richting doel en Mark Boshove promoveerde zijn kopbal vlak voor de lijn tot doelpunt.

In de rust werd Kloosterhaar duidelijk gemaakt dat er hier niet verloren hoefde te worden als er met iets meer passie en overgave gespeeld zou gaan worden. Voetballend was het nog niet zo onaardig maar de beleving van de 11 binnen de lijnen liet nog te wensen over.

Kloosterhaar zette in tegenstelling tot voor rust gelijk overal druk op Mariënberg wat er in combinatie met de in kracht toegenomen wind voor zorgde dat Mariënberg het eerste kwartier van de tweede helft niet van de eigen helft af kwam. Na een aantal corners die al wat gevaar opleverden was het Maarten Kelder die na opnieuw een afgeslagen corner met een prachtig schot dat werd gedragen door de wind de winkelhaak wist te vinden. Vervolgens besloot Mark Boshove dat het tijd werd zijn doelpuntenaantal wat op te krikken door 3x te scoren en Mariënberg op een 3-6 achterstand te zetten. Het laatste doelpunt verdiend daarbij wel speciale attentie. Een corner werd door invaller Ivan Schipper als een Sojoez-raket gelanceerd en belandde op de vijf meter. Iedereen was blijkbaar onder de indruk van de traptechniek van Schipper want iedereen stond er bij en keek ernaar. De enige die reageerde was Mark Boshove die de bal vervolgens simpel binnen kon knikken. In de slotminuut maakte Mariënberg het 10-tal doelpunten nog compleet door de 6-4 te maken. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het laatst zodat Kloosterhaar weer 3 belangrijke punten kon toevoegen aan het totaal. Een wedstrijd die vooral zal worden herinnerd door de uitslag want verder viel er weinig te genieten op het Westerpark afgelopen zaterdag. Wat wel zeker is, is dat de eenzame fietser deze week met een grote grijns de Razende Reporter van VV Mariënberg zal groeten.

Volgende week speel Kloosterhaar opnieuw een derby. Ditmaal thuis tegen VV Voorwaarts uit Westerhaar. Aanvang 14:30.