KLOOSTERHAAR WINT OOK TWEEDE THUISWEDSTRIJD

Afgelopen zaterdag won Kloosterhaar met 2-0 van Blauw Wit 66 uit Holten, de club van oud-trainer Helwich Machielsen.

Kloosterhaar begon niet al te best aan de wedstrijd want na 30 seconden gaf het al een corner weg. Hierna nam Kloosterhaar het initiatief maar was het iets te gehaast in de opbouw waardoor er te vroeg balverlies werd geleden en het geheel er wat rommelig uitzag voor de mensen aan de kant. Blauw Wit leunde achterover en wachtte op foutjes van Kloosterhaar, die er in het begin van de wedstrijd genoeg waren. Ze probeerden met crosspasses van de backs de vleugelspelers in stelling te brengen maar deze werden vakkundig in toom gehouden door de beide backs van Kloosterhaar. Na een half uur werd er door Kloosterhaar met wat meer geduld gevoetbald en dit leverde gelijk meer gevaar op. Een steekpass van Jarno Wind in de loop van Mark Boshove leverde een doelpunt op. Mark was net iets eerder bij de bal dan de doelman van de Holtenaren en kon de bal langs de keeper in de lange hoek punteren. Dit leek voor Kloosterhaar bevrijdend te werken en Blauw Wit kwam er in het restant van de eerste helft niet meer aan te pas. In deze fase maakte Kloosterhaar dan ook de verdiende 2-0. Een strak aangesneden vrije trap van Silas Prijs werd binnengeknikt door Stan Ravenhorst zodat Kloosterhaar met een comfortabele voorsprong de rust in ging.

In de rust werd besloten om op dezelfde manier verder te gaan en Blauw Wit niet terug te laten komen in de wedstrijd. Kloosterhaar kwam eigenlijk nauwelijks in de problemen en had via invaller Niels van de Wijngaard de kans op 3-0. Na goed doorjagen van Silas Prijs kwam de bal in de rebound voor de voeten van Niels maar die was daar iets te onzelfzuchtig en probeerde Mark Boshove in stelling te brengen in plaats van de bal tegen de touwen te jagen. Enkele minuten later kwam Kloosterhaar in overtal te spelen na een terechte rode kaart voor Blauw Wit voor een onnodige overtreding bij de cornervlag. Hiermee was de wedstrijd wel gespeeld. Blauw Wit kon niet echt een vuist meer maken en Kloosterhaar hoefde niet meer zo nodig.

Kloosterhaar heeft nu 6 punten uit 3 wedstrijden en beleeft dus een goede start van de competitie. Deze mag Kloosterhaar proberen een goed vervolg proberen te geven in de lastige uitwedstrijd tegen promovendus en titelfavoriet PH uit Almelo. Aanvang 15:00 uur.

MR