KLOOSTERHAAR BELEEFT VERLOREN MIDDAG IN HELLENDOORN

Kloosterhaar heeft zaterdag de goede start geen vervolg kunnen geven tegen VV Hellendoorn, er werd met 5-1 verloren.

Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd door in te zakken en te wachten op een fout van de tegenstander. In het eerste kwartier speelde Kloosterhaar geduldig de bal rond en wisselde veel van kant zonder dat daar gevaar uit gesticht kon worden. Na 18 minuten kwam Hellendoorn er op de counter uit en werd de aanvallers geen strobreed in de weggelegd: 1-0. Kloosterhaar was het even kwijt en werd op felheid en wil om te winnen afgetroefd door de mannen uit Hellendoorn. Kloosterhaar kreeg geen grip op de opbouw van Hellendoorn waardoor zij makkelijk tot op de helft van Kloosterhaar konden komen. Dit resulteerde in de 2-0 en 3-0 die vlak na elkaar vielen. Kloosterhaar creëerde in het restant van de eerste helft nog wel 2 kansen waarvan er toch minimaal wel 1 van gemaakt had moeten worden om de tweede helft nog kans op een resultaat te hebben.

In de rust werd besloten om overal 1 op 1 te gaan spelen en Hellendoorn overal op het veld onder druk te zetten. Hellendoorn bleef hetzelfde spelletje spelen maar konden nu minder makkelijk hun voorwaartsen bereiken waardoor Kloosterhaar de druk erop kon houden. Uitgespeelde kansen leverde dit echter niet op maar de strijdlust die er de eerste helft ontbrak was in de tweede helft in ieder geval aanwezig. In de 70e minuut kreeg Kloosterhaar een vrije trap die het strafschopgebied in geslingerd werd. Een verdediger trok Mark Boshove naar de grond waardoor de scheidsrechter niets anders kon dan een penalty geven. Deze werd onberispelijk binnen geschoten door Jesper de Jager. Dit was meteen het sein voor een slotoffensief voor Kloosterhaar. Kloosterhaar bleef aandringen maar kon niet echt tot kansen komen. Vijf minuten voor tijd was er dan een aardige kans op de 3-2 maar de bal viel voor Kloosterhaar net niet goed. Uit de tegenaanval waarbij de bal diep de ruimte in werd gegooid zag grensrechter Roessink net als alle andere aanwezigen op het sportpark buitenspel voor Hellendoorn. In een vlaag van verstandsverbijstering zag de scheidsrechter Jarno Wind nog achter de aanvaller staan die op dat moment daar niet eens in de buurt was. Voor de aanvaller was het vervolgens een koud kunstje: 4-1. De wedstrijd was daarmee echt gespeeld en in de slotminuten werd ook nog de 5-1 gemaakt. Een wat geflatteerde maar wel terechte nederlaag maar zoals leider Harm Schepers altijd opmerkt kun je beter 1x met 4-0 verliezen als 4x met 1-0.

Zaterdag 6 oktober speelt Kloosterhaar thuis tegen het Blauw Wit 66 uit Holten van oud-trainer Helwich Machielsen. Aanvang 14:30.

MR