KLOOSTERHAAR WINT EERSTE WEDSTRIJD VAN 9-KOPPIG ASV’57

Kloosterhaar heeft zaterdag de eerste wedstrijd van het seizoen direct in winst omgezet. Op De Polderhoek werd ASV ’57 met 3-1 verslagen.

Beide ploegen probeerden fel te beginnen door direct druk te zetten op de opbouw van de tegenstander waardoor de wedstrijd wat rommelig begon. Nadat de eerste storm van beide kant was gaan liggen ontstond er een spelbeeld waarbij ASV wat meer de bal had zonder gevaarlijk te worden en Kloosterhaar op zijn kans loerde. Na een half uur ontstond dan de eerste echte kans voor ASV. Een bal werd van een meter of 20 op doel geschoten, kwam via de lat terecht op het hoofd van keeper Op de Haar waarna de bal wederom de lat raakte en via de grond in de handen van de keeper terecht kwam. De bal leek de doellijn daarbij gepasseerd te hebben, maar scheidsrechter Steen durfde zonder doellijntechnologie en VAR geen doelpunt toe te kennen. Vijf minuten was hij geen VAR nodig toen een speler van ASV onnodig en uit frustratie de bal tegen de op de grond geblesseerde liggende Ravenhorst aan knalde: rood. Kloosterhaar had nu wat meer de bal maar wist geen echte kansen te creëren omdat er te snel de lange bal werd gehanteerd. In de 40e minuut werd Mark Boshove over de grond via een goede combinatie diep gestuurd. Hij gaf de bal breed aan Stan Ravenhorst die een 100% kans over het doel wist te jagen. Dit had de 1-0 moeten zijn. Een paar minuten later gebeurt dan aan de andere kant het onvermijdelijke; als je zelf zo’n kans mist valt ie aan de andere kant. Ian Nijeboer laat zich verrassen en geeft een penalty weg die onberispelijk wordt ingeschoten: 0-1. Vlak daarna is het rust waarin de Kloosterhaarders duidelijk wordt gemaakt meer geduld te bewaren en te blijven voetballen.

Inmiddels is het buiten begonnen met stortregenen en Kloosterhaar begint inderdaad wat beter te voetballen zonder nog echt kansen te creëren. Dan gaat het vanaf de 55e minuut ineens snel. Mark Boshove passeert twee keer buitenom zijn man en geeft 2 voorzetten waaruit Stan Ravenhorst tweemaal knap raak kopt. Binnen 5 minuten is de achterstand omgebogen in een voorsprong. De frustratie neemt daarna bij ASV toe en bereikt een kookpunt als er door een speler van ASV wordt nagetrapt, nota bene nadat hij de vrije trap meekrijgt. Opnieuw rood en ASV mag het met 9 man gaan proberen. Kloosterhaar speelt hierna de wedstrijd rustig uit en komt na een goede balverovering van invaller Levi Roessink via Mark Boshove op 3-1. In de laatste 10 minuten had de score nog hoger uit kunnen vallen als er nog wat mogelijkheden zorgvuldiger werden uitgespeeld maar daarmee zou de score te geflatteerd zijn uitgevallen. De eerste drie punten zijn binnen en dat kunstje mag Kloosterhaar volgende week proberen te herhalen in Hellendoorn. Aanvang 15:00.
MR