KLOOSTERHAAR WINT MOEIZAAM MAAR VERDIEND VAN LEMELE

Kloosterhaar heeft zaterdag de thuiswedstrijd tegen SC Lemele met 1-0 gewonnen. Het was de hele wedstrijd de betere ploeg tegen een stug en hard strijdend Lemele en won dankzij een van richting veranderd schot.

Gelijk aan het begin waren de bedoeling van beide ploegen duidelijk. Lemele gaf de bal aan Kloosterhaar en wachtte op fouten om zo in de omschakeling gevaarlijk te kunnen worden. Het veld was hobbelig en moeilijk te bespelen waardoor Kloosterhaar  de bal rond in een te laag tempo rond speelde zonder gevaarlijk te worden. Lemele vond dit prima en bleef gemakkelijk overeind en wachtte geduldig op een kans. In de omschakeling kon Remon Kleinlugtenbeld een aantal schoten van afstand richting het Kloosterhaarse doel vuren, maar Thomas Sieben hoefde niet in actie te komen. Kloosterhaar bleef in een te laag tempo spelen zodat er geen echte kansen gecreëerd werden. Na een half uur spelen ontstond er een levensgrote kans. Nota bene uit een snelle omschakeling van Kloosterhaar werd Dennis Jurgens in de rug gelopen in de zestienmeter, penalty. Stan Ravenhorst eiste de bal op maar stuitte op de zoals altijd prima keepende Ruan Weelink. Ruststand 0-0. Na de pauze hetzelfde spelbeeld. Een compact een hard werkend Lemele en Kloosterhaar dat de bal in een te laag tempo rond liet gaan. Lemele had de bus prima geparkeerd staan voor het doel van Ruan Weelink. Tot de 68e minuut. Dennis Jurgens werd vrij gespeeld op zo’n 20 meter van het doel en besloot uit te halen. Eén van de passagiers van de Lemelse bus besloot uit te stappen en veranderde het schot van richting: 1-0. Lemele kroop iets meer uit z’n schulp wat nog resulteerde in een goede schietkans van een meter of 20. Tot opluchting van de Kloosterhaarse supporters ging deze bal naast, waardoor de punten in Kloosterhaar bleven.

A.s. zaterdag speelt Kloosterhaar in Almelo tegen Oranje Nassau. De thuiswedstrijd heeft uitgewezen dat een goed resultaat daar zeker mogelijk is.