Kloosterhaar zet zegereeks voort

Kloosterhaar heeft zaterdag de uitwedstrijd in Hengelo tegen Juliana ’32 vrij eenvoudig met 0-3 gewonnen. Kloosterhaar boekte daarmee de 6e overwinning op rij.

Na de moeizame overwinning op Wilhelminaschool van vorige week was het voor Kloosterhaar zaak om tegen Juliana ’32 opnieuw te winnen als Kloosterhaar druk wilde houden op de ploegen onder de ongenaakbare koploper PH. De eerste paar minuten was daar echter nog geen sprake van. Juliana opende met veel enthousiasme en opportunisme en probeerde via de sterke spits en lopende mensen gevaarlijk te worden. Dit leverde weinig gevaar op, maar schudde Kloosterhaar wel wakker. Kloosterhaar pakte de controle en bij de eerste echt goede aanval werd Stan Ravenhorst neergehaald in kansrijke positie. Dit gebeurde ook nog in de vijandelijke zestien waardoor Juliana met 10 man verder moest en Mark Boshove mocht aanleggen voor een strafschop. Deze werd overtuigend in het kruis gejaagd en Kloosterhaar pakte de 0-1 voorsprong. Kloosterhaar had daarna moeite het geduld te bewaren en zocht te snel de beslissende eindpass waardoor de wedstrijd zich wel op helft van Juliana afspeelde maar geen gevaar opleverde. Na een half uur werd het dan toch 0-2. Na een afgeslagen corner werd een goede combinatie tussen Silas Prijs en Melvin Reinders binnengeknikt door Stan Ravenhorst. Diezelfde Stan Ravenhorst had een aantal minuten later de 0-3 op de schoen maar een verdediger ontpopte zich tot doelman en sloeg de bal uit het doel. Helaas werd dit door de scheidsrechter over het hoofd gezien waardoor een tweede penalty Kloosterhaar onthouden werd. Niet veel later werd het toch 0-3 door Mark Boshove die een goede diepe bal van Herald Evers goed afrondde. In de laatste 10 minuten van de eerste helft ging Kloosterhaar iets teveel uit positie lopen waardoor het in die periode niet gevaarlijk meer werd.

In de rust werd aangegeven geduld te bewaren en meer vanuit de eigen positie te blijven voetballen en gecontroleerd op zoek te gaan naar meer doelpunten.

De tweede helft gebeurde er eigenlijk weinig. Kloosterhaar probeerde het wel, maar de echte noodzaak om een doelpunt te maken ontbrak. Juliana was niet bij machte om met 10 man gevaarlijk te worden en zo was de tweede helft er eentje om snel te vergeten. In de slotfase kregen invallers Timo van der Leij (goed gered door de keeper) en Willian Willems (speelde de bal net te ver voor zich uit) nog goede kansen maar bleef de stand bij 0-3. Doelman Kevin op de Haar gunde bijna nog Juliana een eretreffer maar kon in tweede instantie nog net op tijd ingrijpen. Hij hield daardoor weer zijn zo geliefde nul. Volgende week mag Kloosterhaar proberen zijn status als bedreiger van de top 4 verzilveren want dan gaat het op bezoek bij Quick ’20 in Oldenzaal. Als Kloosterhaar dan de 7e opeenvolgende overwinning boekt passeert het de Oldenzalers en kan het seizoen nog een mooi slot krijgen. Aanvang 15:00 uur.