KLOOSTERHAAR VERLIEST IN ALMELO VAN KAMPIOENSKANDIDAAT PH

Afgelopen zaterdag heeft Kloosterhaar de lastige uitwedstrijd tegen PH uit Almelo met 6-2 verloren, waarbij je de uitslag geflatteerd kunt noemen.

In tegenstelling tot vorige wedstrijden was het ditmaal Kloosterhaar dat het beste aan de wedstrijd begon. PH zette hoog druk maar Kloosterhaar voetbalde zich daar keer op keer knap onderuit en had controle over de wedstrijd. De eerste speldenprikjes werden dan ook uitgedeeld door de Kloosterhaarders zonder echt tot grote kansen te komen. Bij balbezit van PH werden de ruimtes uitstekend klein gemaakt zodat PH het lastig had om zich tot uitgespeelde kansen te voetballen. De 1-0 viel dan ook uit de lucht. Na verdedigend foute keuzes kon de rechtsback van PH voor het doel gooien waarna de 1-0 in de rebound vrij kon worden ingeschoten. Kloosterhaar was hier niet van onder de indruk en bleef stoïcijns zijn spelletje spelen waarbij op het middenveld elke keer een man meer situatie gecreëerd werd. Uit zo’n situatie kwam ook de 1-1 tot stand. De bal werd diep gespeeld op Mark Boshove die na een licht contact ging liggen. De scheidsrechter vond de lichte overtreding zwaar genoeg voor een strafschop die Mark vervolgens zelf feilloos benutte. Een mooie opsteker voor Kloosterhaar die echter na 2 minuten alweer tenietgedaan werd door een afstandsschot van PH. Een afgeslagen bal kon zonder dat er een strobreed in de weg gelegd werd worden binnengeschoten.

In de tweede helft was het opnieuw Kloosterhaar dat het best begon. Zwen Nijeboer werd vrijgespeeld in de vijandelijke zestien en kogelde de bal hard via de lat tegen de netten. Kloosterhaar werd hierdoor gesterkt dat er wat te halen viel vandaag in Almelo maar het vergat het middenveld te gebruiken. Zo goed als Kloosterhaar de middenvelders in de eerste helft inschakelde zo weinig was daar in de tweede helft van terug te zien. Toen de linksback van PH de bal vanaf 30 meter met een zondagsschot in de kruising joeg was de veerkracht bij Kloosterhaar op. Dat was helemaal het geval toen een aantal minuten later ook de 4-2 op het scorebord verscheen. Vervolgens deed Kloosterhaar zichzelf tekort door slecht te verdedigen en PH nog 2 doelpunten te laten maken waardoor de uitslag hoger uitviel dan Kloosterhaar verdiende. Ook Kloosterhaar had nog kans om een aantal doelpunten te maken maar onder andere een prachtige ‘Gerwin Gerrits-achtige’ redding van de goed keepende doelman van PH voorkwam dit. Als er een dag was dat er in Almelo wat te halen was, was het afgelopen zaterdag maar de dodelijke effectiviteit die PH aan de dag legde was Kloosterhaar te machtig. Er zijn echter genoeg lichtpuntjes aan deze wedstrijd te onttrekken zodat Kloosterhaar zich vol goede moed kan richten op de volgende wedstrijd. Dat is de wedstrijd tegen SVVN uit Nijverdal. Aanvang 14:30 in Kloosterhaar.

MR