KLOOSTERHAAR KRIJGT OORWASSING VAN BUURMAN BERGENTHEIM

Kloosterhaar heeft zaterdag een flink pak slaag gekregen in de derby tegen V.V. Bergentheim. De formatie van oud-(succes)trainer Bert Snippe was in alle facetten de meerdere van Kloosterhaar en won terecht met 5-0.

Na een goede trainingsweek en goede warming up was er vooraf goede hoop op een goed resultaat in het Kloosterhaarse kamp. Deze goede hoop werd in de eerste seconden van de wedstrijd al wat minder toen Plaggemarsch de bal keihard tegen de paal aan schoot. Kloosterhaar was gewaarschuwd. Na 10 minuten bleek een gewaarschuwd Kloosterhaar toch niet voor 2 te tellen want na knullig balverlies in de opbouw aan Kloosterhaarse kant lag de 1-0 al in het net. Een kwartiertje later volgde een corner voor Bergentheim. Voor de wedstrijd was aangegeven dat er goed opgelet moest worden op de kopsterke Schuldink die vrijwel elke corner tot doelpunt promoveert. Schuldink werd bij deze corner dan ook goed gedekt maar daardoor werd Martijn Pouwels wel volledig over het hoofd gezien die dan ook vogelvrij de 2-0 binnen kon schuiven. Na de 2-0 kwam Kloosterhaar wel lichtelijk beter in zijn spel en waren er ook mogelijkheden om de aansluitingstreffer te maken. Mark Boshove kreeg twee goede kansen maar deze werden een prooi voor doelman Timmer. Vlak voor het einde van de eerste helft kwam Kloosterhaar zelfs nog op een grotere afstand door opnieuw knullig balverlies in de opbouw. De bal werd snel bij Ronnie Hakkers ingeleverd, die met een subtiele stift de goede hoop van Kloosterhaar tot op een nulpunt bracht.

In de tweede helft kreeg Kloosterhaar door een iets andere formatie wel iets meer grip op de wedstrijd maar kon het aanvallen nog steeds geen vuist maken. Na 10 minuten in de tweede helft werd het dan ook nog 4-0. Bergentheim was, niet voor het eerst deze middag, feller in de strijd om de tweede bal waardoor Merjenburgh met een droge knal nog meer zout in de Kloosterhaarse wonden strooit. De 5-0 van Merjenburgh kwam eigenlijk identiek tot stand met het verschil dat het nu geklungel in de Kloosterhaarse defensie was die de middenvelder van Bergentheim in stelling bracht. Al met al een derby die nooit een derby was en een wedstrijd om snel te vergeten voor Kloosterhaar. Volgende week is er kans op eerherstel voor Kloosterhaar als het op bezoek gaat in Ommen bij OZC. Aanvang 14:30.

MR