Kloosterhaar doet zichzelf de das om

Kloosterhaar heeft zaterdag de uitwedstrijd in Westerhaar tegen Voorwaarts met 1-0 verloren. Daarmee is een aanval op de top 3 voorlopig weer even uit zicht.

Na de nederlaag van vorige week in Oldenzaal tegen Quick ’20, waar Kloosterhaar lang goed mee kon maar uiteindelijk het onderspit moest delven, speelde het zaterdag in Westerhaar. Een mooie kans om de draad weer op te pakken en druk te houden op de top 3 en goede zaken te doen in de derde periode. Het eerste half uur ging dat ook vrij aardig. In tegenstelling tot de laatste weken begon Kloosterhaar dit keer wel scherp aan de wedstrijd. Voorwaarts liet het initiatief aan Kloosterhaar dat geduldig de aanval zocht. Voorwaarts kreeg geen grip op de opbouw van Kloosterhaar dat keer op keer eenvoudig onder de Westerhaarse druk uit kon voetballen. Dit leverde in dat eerste half uur ook een aantal mogelijkheden op. Ivan Schipper, die de geblesseerde Mark Boshove verving, kreeg de bal op rand zestien maar kreeg net de bal niet goed mee. Een aantal minuten later werd Schipper opnieuw weggestuurd maar zijn lob mistte precisie. Kloosterhaar kwam nog een aantal keer door maar de eindpass was telkens te scherp of te gehaast. Na een half uur werd Zwen Nijeboer op rechts diep gestuurd en leverde een voorzet af waarbij Stan Ravenhorst in duel met de keeper ongelukkig terecht kwam. Stan kon niet verder en bleek later zijn been gebroken te hebben waardoor Kloosterhaar beide spitsen kwijt was. Hij werd vervangen door A-junior Reemer Benjamins. Na deze blessure liet Kloosterhaar zich meeslepen in het tempo en spelletje van Voorwaarts waardoor te snel de lange bal werd gezocht omdat in de opbouw de bal niet snel genoeg rond ging. Daardoor kreeg Voorwaarts ook de eerste kans, een fout in de opbouw werd van afstand bijna afgestraft door Dogger die van een meter of 25 Kevin op de Haar op de proef stelde. Voorwaarts zocht veel de lange bal waarbij lopende mensen achter de verdediging moesten opduiken. Doordat Kloosterhaar zich in slaap liet sukkelen kwam hier het laatste kwartier wat meer dreiging uit voort zonder dat het echt gevaarlijk werd.

In de tweede helft was het voor Kloosterhaar zaak om het tempo uit de eerste helft weer op te pakken en zo de overwinning over de streep te trekken. Dit lukte echter geen moment. Kloosterhaar bleef te langzaam rondspelen waardoor te snel diepte moest worden gezocht. Na een uur spelen kwam dan ook nog eens Voorwaarts wel door met de lopende Michel Lensen die in twee instanties Kevin op de Haar wist te verschalken. Vlak daarna viel ook nog eens Silas Prijs uit met een blessure waardoor er nu 4 basisspelers mistten. Een excuus mag dit echter niet zijn want Kloosterhaar kon het niet meer voor elkaar krijgen om het goede eerste half uur te evenaren en op een mooi schot van Ivan Schipper na wist het eigenlijk nauwelijks nog gevaarlijk te worden. Ook een opportunistisch slotoffensief mocht niet baten en leverde geen gevaar meer op. Voorwaarts had in de counter zelfs nog een tweede kunnen maken maar dat zou ook teveel van het goede geweest zijn. Kloosterhaar heeft deze nederlaag compleet aan zichzelf te danken en verloor dan ook terecht. Kloosterhaar bevind zich nu in een soort niemandsland met 4 punten achter op de top 4 en 6 punten voor op de middenmoot. Kloosterhaar zal moeten waken dat het seizoen niet als een nachtkaars uit gaat en dus volgende week van v.v. Marienberg moeten winnen om aansluiting te houden met de top 4. Kloosterhaar speelt zaterdag thuis tegen Marienberg om 14:30.