KLOOSTERHAAR BLIJFT ONGESLAGEN OP DE POLDERHOEK

Kloosterhaar heeft zaterdag ook zijn derde thuiswedstrijd van het seizoen gewonnen. SVVN werd in een niet al te beste wedstrijd met 1-0 verslagen.

Beide teams begonnen afwachtend aan de wedstrijd waardoor de wedstrijd zich het eerste kwartier vooral op het middenveld afspeelde. Kloosterhaar had wel controle maar was te onzorgvuldig in balbezit om gevaarlijk te kunnen worden. Toen na een kwartier er wel een goede aanval werd opgezet leverde dit gelijk gevaar op. Stan Ravenhorst werd vrijgespeeld op de rand van het strafschopgebied waarna hij met links vrij kon uithalen. Na zijn schot werd hij nog omvergekegeld wat de aanleiding was voor de scheidsrechter om een vrije trap te geven. Deze vrije trap word onschadelijk gemaakt door de elleboog van een SVVN speler waardoor de bal op de stip beland. Jesper de Jager maakt geen fout en zet Kloosterhaar op 1-0. Een paar minuten later krijgt ook SVVN een vrije trap op de rand van de 16 meter. Deze word vakkundig op de kruising geschoten waarna Kloosterhaar de bal met hangen en wurgen weg kan werken. In de rest van de eerste helft begint SVVN zich enorm te irriteren aan de scheidsrechter en tegenstander. Dit speelt Kloosterhaar in de kaart waardoor Kloosterhaar de wedstrijd relatief eenvoudig kan controleren zonder goed te voetballen. Vlak voor rust komt Kloosterhaar dan op een 2-0 voorsprong ware het niet dat de opvallend geklede grensrechter van SVVN ook een opvallende interpretatie van de buitenspelregel hanteerde. Mark Boshove schoof de 2-0 binnen na een goede aanval maar werd afgefloten nadat de scheidsrechter het vlagsignaal overnam. Ondertussen gaat juist SVVN steeds meer en meer irriteren aan de scheidsrechter en komt dit tot een kookpunt als er iemand van de bank van SVVN word weggestuurd.

Na rust gaat de wedstrijd eigenlijk gelijk op dezelfde manier verder als de eerste helft eindigde. SVVN ergert zich aan alles en iedereen en Kloosterhaar controleert de wedstrijd zonder goed te voetballen. Na 10 minuten wordt de linksbuiten van SVVN weggestuurd in buitenspelpositie maar de scheidsrechter ziet in eerste instantie het vlagsignaal niet. Nadat SVVN de aanval afmaakt en scoort is het de scheidsrechter ook opgevallen dat grensrechter Kikkert met zijn vlag staat te zwaaien en keurt de gelijkmaker af. Vlak daarna krijgt Mark Boshove een goede kans om de score te verdubbelen maar zijn kopbal gaat rakelings over. Ondertussen regent het gele kaarten bij SVVN en maakt Kloosterhaar nogmaals 2-0. Invaller Niels van de Wijngaard komt door op links en geeft breed op Mark Boshove die keurig achter de bal blijft en de bal binnenschuift. De grensrechter ging hier wederom niet mee akkoord en de scheidsrechter nam zijn vlagsignaal wederom over. De laatste 20 minuten ging Kloosterhaar vervolgens in de overlevingsstand om het slotoffensief van SVVN te overleven. Daar komt op enkele hachelijke momenten na geen echt gevaar uit waardoor Kloosterhaar ook zijn derde thuiswedstrijd wint en op een keurige 5e plaats staat.

Volgende week mag Kloosterhaar proberen ook punten te pakken buiten Kloosterhaar. Die poging gaan ze wagen in Hengelo, bij Wilhelminaschool. Aanvang 14:30.

MR

Klik hier hiervoor een filmpje op You Tube gemaakt door SVVN