De wedstrijden van ons eerste elftal smaken naar meer, maar wanneer?

Aan het eind van dit bijzondere jaar willen we als eerste selectie toch nog een keer het woord tot onze supporters richten. We hebben jullie helaas veel te weinig kunnen zien langs de lijn op de Polderhoek en op alle andere sportparken waar jullie altijd in grote getale aanwezig zijn.

Nadat in maart de competitie werd stilgelegd hebben we helaas in competitieverband nog maar 4 wedstrijden kunnen spelen. Gelukkig konden we in de zomer nog wel op een mooie manier afscheid nemen van een heel aantal sterkhouders en Erik Drenthen met een afscheidswedstrijd tegen Bergentheim. Vlak daarna begon voor de ‘vernieuwde’ selectie de voorbereiding op wat een seizoen moest worden van overleven in de 3e klasse. Met heel veel nieuwe spelers in de selectie was het voor iedereen; spelers, technische staf, bestuur en supporters afwachten of we ons staande konden houden in de 3e klasse. Met de nieuwe trainer Paul Ottenhof en assistent-trainer Richard de Leeuw begonnen we de voorbereiding met een aantal nederlagen. Als selectie moesten we nog wat aan elkaar wennen, we wisten nog niet helemaal welk systeem het best bij ons paste. De onderlinge sfeer was echter goed en precies op tijd, de eerste competitiewedstrijd, hadden we de goede manier van voetballen gevonden. Met veel strijd, vechten voor elkaar en uit de omschakeling snel de diepte zoeken werd van Wilhelminaschool gewonnen.

Dit was ook gelijk de laatste wedstrijd waar we steun van de supporters kregen want bij de volgende wedstrijd tegen Bergentheim waren jullie er wel, maar zaten jullie allemaal thuis op het scherm de wedstrijd te volgen via de livestream. Een enkeling had nog een rolsteiger opgetuigd om vanuit de tuin te kijken of stond met een fietstas vol bier achter het hek de wedstrijd te kijken. Opnieuw volgde een prachtige overwinning in blessuretijd, de ontlading was groot.

De laatste twee wedstrijden werden helaas verloren, van Hardenberg ’85 en De Zweef. Twee wedstrijden die niet verloren hadden hoeven worden maar er waren genoeg positieve punten te zien waarmee we verder konden.

Helaas werd daarna de competitie weer stilgelegd. We hebben nog een poos doorgetraind in groepjes van 4 op het kunstgras, op de tennisbaan en op de spinningsfiets. Daar zullen we ook in het nieuwe jaar mee doorgaan als de maatregelen het toelaten. En we hopen natuurlijk dat we zo snel mogelijk weer echt mogen voetballen met jullie langs de lijn. De steun van onze trouwe supporters geeft toch net dat steuntje dat we soms nodig hebben om de overwinningen binnen te slepen.

Als eerste selectie willen we jullie hele fijne feestdagen en een sportief maar vooral gezond 2021 wensen. We hopen jullie snel weer te zien langs de lijn!

Hartelijke groeten van het eerste elftal!
MR