Kloosterhaar wint belangrijke punten in Aadorp

Kloosterhaar heeft zaterdag de uitwedstrijd in Aadorp tegen ASV ’57 in winst omgezet. In een wedstijd waarbij de wind hard dwars over het veld waaide werd met 2-3 gewonnen.

Beide ploegen moesten duidelijk wennen aan de omstandigheden waardoor goed voetbal in de openingsfase onmogelijk was. Zowel Kloosterhaar als ASV was de bal snel kwijt waardoor de wedstrijd rommelig begon. Kloosterhaar was het snelst gewend aan de omstandigheden en kwam na een lange bal van Herald Evers op Mark Boshove op 0-1. Een mooie opsteker zo aan het begin van de wedstrijd. ASV had de kunst echter snel afgekeken en probeerde ook met lange ballen achter de verdediging van Kloosterhaar gevaarlijk te worden. Dat dit in deze weersomstandigheden een goede manier was om gevaar te stichten werd de daaropvolgende minuten snel duidelijk. Na een eerste waarschuwing waarbij een vrije doortocht van een ASV-speler nog eindigde op de paal was het na een kwartier wel raak. Opnieuw een lange bal achter de verdediging werd door deze zelfde speler nu wel doeltreffend afgerond, 1-1. Kloosterhaar kreeg daarna beter grip op de wedstrijd en ook de lange ballen achter de verdediging werden nu beter ingeschat waardoor er weinig gevaar meer ontstond in de Kloosterhaarse defensie. De spits van ASV probeerde wel veelvuldig de scheidsrechter te verleiden een strafschop te geven na enkele van die lange ballen maar deze zag daar (terecht) geen overtredingen in. Kloosterhaar probeerde op te bouwen en dat ging, net als de laatste weken, goed. In de laatste fase liep het echter elke keer spaak waardoor ook Kloosterhaar niet echt gevaarlijk werd. Enkele minuten voor rust werd het dan toch 1-2 al had Kloosterhaar daar wel de hulp van de Aadorpse keeper voor nodig. Opnieuw werd er goed opgebouwd van achteruit maar was de eindpass iets te hard waardoor de keeper deze kon oppikken. Zwen Nijeboer besloot echter door te jagen op de doelman waarbij deze Zwen probeerde te omspelen. Zwen veroverde de bal en deze belandde bij Mark Boshove voor het linkerbeen die in twee instanties Kloosterhaar weer op voorsprong zette.

In de rust werden nog wat punten aangestipt zodat ook in de tweede helft de gevaarlijke elementen uit het Aadorpse aanvalsspel geneutraliseerd konden worden.

De tweede helft begon zoals de eerste was geëindigd. Kloosterhaar probeerde het met voetbal van achteruit maar kon in de eindfase niet echt een vuist maken en Aadorp kwam met hun ballen achter de verdediging niet tot gevaar, ook omdat in de tweede helft keeper op de Haar al wat eerder anticipeerde op deze ballen. Na 20 minuten in de tweede helft lukt het Kloosterhaar dan ook om op de helft van ASV door te combineren en valt de 1-3. Een aanval door het centrum wordt opgezet door Melvin Reinders en na goed breed leggen van Stan Ravenhorst ook afgerond door Reinders. In het restant van de wedstrijd probeert Kloosterhaar de wedstrijd uit te spelen maar komt in de slotfase toch nog in de problemen door opportunistisch spel van ASV. Vlak nadat ASV opnieuw een penalty claimt valt 5 minuten voor tijd dan de aansluitingstreffer, 2-3. ASV zet nu nog meer aan en krijgt een minuut voor tijd een vrije trap op randje zestien. Gelukkig voor Kloosterhaar waait deze bal op de lat bleef de voorsprong intact. Na een lange blessuretijd blies de scheidsrechter voor het laatst op zijn fluit en kon Kloosterhaar de punten in de tas steken. Een overwinning die erg welkom was na het verlies tegen Bergentheim vorige week waar misschien wel wat meer ingezeten had. Volgende week speelt Kloosterhaar om 14:30 thuis tegen v.v. Hellendoorn. De Kloosterhaarders hebben nog wat recht te zetten want in Hellendoorn speelde het één van zijn slechtste wedstrijden van dit seizoen.