Kloosterhaar verliest spannende derby van Voorwaarts

Op een koude winterse dag verliest Kloosterhaar met 1-2 van Voorwaarts. Met een gelijk aantal behaalde punten wordt er gestart aan de derby tegen Voorwaarts. De opdracht is helder. Bij winst zouden we een mooi gaatje slaan met de achterblijvers.

De eerste 15 minuten tasten beide teams af en worden er aan beide zijden weinig kansen gecreëerd. Kloosterhaar probeert vroegtijdig druk te zetten op de Westerhaarse verdediging. In de 22e minuut komt Voorwaarts uit het niets op een voorsprong na een foute terugspeelbal. Aanvaller Mauro Slatius pakt dit cadeautje uit en rond een 1 op 1 situatie met keeper Kevin op de Haar prima af. Na deze achterstand krijgt Mark Boshove (spelend met neusbeschermer als gevolg van eerder opgelopen schade bij de uitwedstrijd tegen Marienberg) nog een vrije kopkans, deze gaat echter net naast.

Na de thee wordt de druk op het Westerhaarse doel verder opgevoerd. Dit levert Willian Willems een grote mogelijkheid op. Vanuit de draai schiet de aanvaller de bal over doelman Stuifzand tegen de onderzijde van de lat. Ook in de tweede helft krijgt Mark Boshove opnieuw een kopmogelijkheid na goed voorbereidend werk van Jesper de Jager. Zijn inzet beland over het doel. In de 62e minuut komt Voorwaarts via Michel Lensen op een 2-0 voorsprong, een zeer discutabel moment aangezien de grensrechter vlagt voor buitenspel. Dit wordt echter anders beoordeeld door de scheidsrechter. In de 69e minuut krijgt Kloosterhaar een penalty. Jesper de Jager maakt geen fout en schiet de aansluitingstreffer strak onderin de hoek. Stand 1-2. In de resterende 20 minuten wordt de spanning flink opgebouwd met een aantal scrimmages voor het doel van Voorwaarts maar ook enkele counters voor de neus van Kevin op de Haar veranderen niets meer aan de stand. Eindstand: 1-2

Kloosterhaar gaat met 16 punten op een 8e positie de winterstop in. Op 19 januari hervatten we de competitie met een thuiswedstrijd tegen Juliana ’32 uit Hengelo.