CRISIS AFGEWEND VOOR BIGLAAR DOOR NEGENKLAPPER TEGEN NIEUWLEUSEN!

Dat de technische verantwoordelijken van Kloosterhaar 3 onder grote druk stonden kwam niet uit de lucht vallen, na twee nederlagen die als een mokerslag aankwamen bij de Kloosterhaarse achterban resulteerde dit in een stroom van geruchten over mogelijke opvolgers, “het ooit zo geroemde succestrio zouden de spelers niet meer motiveren”. Deze geruchten zijn afgelopen weekend keihard de kop ingedrukt, en blijkt dat de voltallige selectie zich volledig achter de technische staf te schaart en het vertrouwen groot te zijn in tactisch genie Biglaar bijgestaan door zijn topassistenten Moltman en Bosscher. Assistent Moltman die tevens te boek staat als een spijkerharde verdediger en onderdeel was van het eerste en enigste elftal van Kloosterhaar dat ongeslagen kampioen is geworden zou nooit ter discussie gestaan hebben.

Op een winderig sportpark de Polderhoek vond om half 3 de aftrap plaats van Kloosterhaar 3 tegen Sport Vereniging Nieuwleusen 6. De zwart-witten moesten het vandaag zonder de geblesseerde Ekkel doen waardoor het centrale duo uit Zondag en Wildvank bestond, voor de rest startte Kloosterhaar met de gebruikelijke 11.

Kloosterhaar probeerde vanaf de eerste seconde gelijk druk te zetten, en dit resulteerde gelijk in doelpunten Bokxem , Reinders, Schepers en B.Benjamins waren alle vier trefzeker door slecht opbouwen van Nieuwleusen. Dat er bij Kloosterhaar veel veranderd is in twee weken tijd staat buiten kijf. Waar tegen SCD elke kans verprutst werd was de voorste linie afgelopen zaterdag zo scherp als een mes en was elk schot dan ook een haas. De veenrotten deden ondertussen ook rustig mee in het foutenfestival en met veel slordige inspeelpasses werd er regelmatig gevaarlijk balverlies geleden, hieruit volgde een doelpunt voor Nieuwleusen assistent Moltman vlagde nog wel voor buitenspel maar dit werd niet gehonoreerd door scheidsrechter Roessink. Keeper Dragt was ondertussen met zijn hoofd al bij zijn avondprogramma in de evenementenhal, een ogenschijnlijke makkelijke terugspeelbal werd verkeerd ingeschat en belande door zijn toedoen bijna in eigen goal dit liep net goed af. Na een slordige veertig minuten leek Kloosterhaar de vijfde goal bij te schrijven na een mooie aanval was Spijker het eindstation, hij tikte te bal met een droge schuiver binnen, waar het niet dat grensrechter van Nieuwleusen buitenspel had geconstateerd. Scheids Roessink nam dit discutabele signaal over en met een 4-1 voorsprong werd de thee opgezocht.

In de rust voerde de staf enkele wissels door. De boer, A.Benjamins en Timmer kwamen in het veld voor Spijker, Kivits en Wind. De “leepe” Wind had een geheim van de tegenstander ontcijferd en gaf dit door aan zijn teamgenoten (wanneer de keeper zijn rechterhand op stak trapte hij naar de linkerkant en visa versa). Zijn teamgenoten waren hem daar dankbaar voor en namen deze tip dankbaar ter harte. Na een muf scheetje van een voorhoedespeler zochten de mannen snel weer de weide op.

De tweede helft had hetzelfde spelbeeld als het eerste bedrijf. Kloosterhaar zocht na hartenlust de aanval, Nieuwleusen stelde hier weinig tegenover. Na vlot lopende combinaties vond Bokxem twee keer het net, hij kreeg dan 20 minuten voor tijd een terechte publiekswissel en Wind kwam weer voor hem in het veld. Dat keeper Dragt nog steeds met zijn gedachten in de evenementenhal was werd pijnlijk duidelijk. Een voor het oog een simpele stuiterbal werd verkeerd  geïnterpreteerd met een verkeerd getimede sprong met hoogte van 1.75mm van de grond kon hij ter nauwer nood de bal vangen. Dragt was eindelijk wakker want kort op dit hachelijk moment volgde er een katachtig reflex op een 1 op 1 situatie. Ondertussen flaneerde de Boer op het middenveld en bracht meerdere malen de aanvallers in stelling dit resulteerde twee doelpunten van Wind en Schepers wat het totaal op negen zette. Dat de dubbele cijfers niet gehaald werden mochten de aanvallers zich aanrekenen want er werden nog enkele grote kansen om zeep geholpen. Zondags werd bekend dat Timmer uitgeroepen was tot man of the match op de website van de KNVB. Dat Russische trollen een grote inbreng hebben op het huidige wereldwijde web bleek ook uit deze uitslag en de lokale media beschouwt dit dan ook als Fake News. Voor de verslaggever ter plaatste was dit onbetwist Bokxem gevolgd door keeper Dragt die ondanks enkele schoonheidsfoutjes maar 1 tegentreffer incasseerde.

Volgende week wacht de derby tegen Bruchterveld, als Kloosterhaar met dezelfde instelling en scherpte begint aan die wedstrijd kan het zichzelf in ieder geval niets verwijten. Het is aan de technische staf om de selectie hier voor te prepareren.

Richard Bokxem had met 3 doelpunten een groot aandeel in de ruime overwinning van Kloosterhaar 3