KLOOSTERHAAR 3 VERLIEST VAN STRIJDEND SCD’83 3

Afgelopen zaterdag moesten de giganten van Kloosterhaar 3 aantreden tegen de derde brigade van SCD’83. Bij de gedachte aan SCD worden de gezichten van de spelers van Kloosterhaar over het algemeen niet vrolijk, het is standaard een lastige uitwedstrijd. De mannen geleid door het koningstrio Biglaar, Moltman, Bosscher, hadden te maken met enkele afzeggingen zodat er flink gepuzzeld moest worden in de opstelling.

Aangekomen op sportpark de Boekweit met een gevoelstemperatuur van minus vier graden Celsius was het voor de spelers absoluut geen pretje. Tijdens de warming-up bleek dat de gemeente Dedemsvaart een groot probleem heeft met overtollig “vulzand” in haar gemeente. Het leek de gemeente dan ook een prima idee om dit overtollige “vulzand” over het derde wedstrijdveld van SCD te strooien, met een klein beetje fantasie waanden de spelers zich op een gedeelte van de westelijke Sahara.

Half drie klonk het fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Schokker, van meet af aan waren het de mannen van het koningstrio wat de aanval zocht. Strijdplan van SCD geleid door de heer Zomer was zichtbaar, met een hoge bal de lange balvaste van den Berg zoeken en gokken op een counter, dit pakte niet goed uit door de sterk verdedigende voorstopper Wiltvank. Kloosterhaar creëerde kans op kans en SCD zette hier niets tegenover. Waar Bokxem en Reinders normaliter als goudhaantjes worden omschreven, werden nu zorgvuldig kans voor kans om zeep geholpen. Wel moet vermeld worden dat er bij SCD een GE-WEL-DIGE sluitpost op doel stond die meermaals met keurige reddingen zijn doel schoon hield. En zoals de eeuwenoude voetbalwet luid, als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat, de eerste uitbraak was dan ook gelijk een doelpunt. Als een duvel uit een doosje was daar toch van den Berg die met een “intikkertje” voor de 1-0 zorgde. De zwart-witten waren getergd, en zochten weer de aanval maar zonder doelpunten als resultaat. Met het besef dat het een hele lastige middag zou worden zochten de mannen van Kloosterhaar de thee op.

In rust werden er drie wissels toegepast, de Boer, B. Benjamins en Schepers kwamen in het veld. Kloosterhaar ging gelijk verder waarmee ze geëindigd waren en dat was de aanval zoeken. Nadat topscorer Benjamins binnen enkele minuten een levensgrote kans miste op de doellijn van SCD,  kwam het besef dat de Veenrotten wel een dag konden door ploeteren maar nooit zouden scoren. De Dedemsvaarders kropen ondertussen iets meer uit hun schulp en met een mooi afstandsschot kwam de bal op de lat achter doelman Dragt, die tot dan toe rustig in de kantine had kunnen blijven zitten want hij had niets te doen gehad. Saillant detail was wel dat bij SCD een speler inviel die wel raad wist met de winterse omstandigheden, hij kwam gehuld in een compleet trainingspak onder zijn wedstrijdkleding, een vernuftig idee om je beschermen tegen de kou.  Ondertussen was Ekkel doorgeschoven van de laatste linie naar het middenveld om de druk nog meer op te voeren op de defensie van Dedemsvaart er volgden nog meer kansen maar steeds mistte er precisie of stond de keeper in de weg. Een kwartier voor tijd leidde Wind door een slechte inspeelpass de 2-0 in, Keeper Dragt was kansloos op deze inzet. Gelijk na dit doelpunt werd Benjamins onreglementair gehinderd in het strafschopgebied, scheidsrechter Schokker zag hier echter “niets” in. De wanhopige vraag naar de VAR (Video Assistant Referee) werd ook niet gehonoreerd en hierdoor werd tevens ook de eindstand bepaald op 2-0. Complimenten voor SCD die door hard werken drie punten verkregen.  De mannen uit Kloosterhaar hadden een lange terugreis voor de boeg, met de wetenschap dat teams boven hen ook punten hadden verspeeld maakte het des te zuurder. Volgende week wacht er een andere zwarte witte formatie, dan moet er tegen Sportclub Lutten uit een ander vaatje getapt worden.