KLOOSTERHAAR 3 VERLIEST VAN KOPLOPER HHC 11

Zaterdagmiddag 17 November was het dan zover.
Een onvervalste kraker op sportpark de Polderhoek, de gladiatoren van de het derde elftal moesten het opnemen tegen het elfde elftal van HHC. Beide teams waren beide nog ongeslagen in de competitie, wel gezegd hebbende dat de oranje hemden 3 wedstijden meer hadden gespeeld.

Wat de bedoeling van de mannen geleid door trainer Janssen was, werd gelijk al duidelijk. Waar de spelers van de zwart-witte brigade “pas” om tien over twee met een sjekkie op lip de poorten van het sportpark betreden. Waren de mannen uit Hardenberg al in een afrondende fase van hun goed georganiseerde warming-up.

Koning winter had reeds zijn intrede gedaan en dit was terug te zien op de kwaliteit van het veld, echter stond hier wel tegenover dat onze wedstrijdballen van het merk Derbystar zijn en wel van het Briljant exemplaar met een catalogus waarde van €81,95 een must voor elke voetballer (waarvoor dank).

Na motiverende woorden van onze groot leiders, en onder bezielende leiding van de keurig fluitende scheidsrechter H. Roessink ging de wedstrijd van start. Al snel bleek dat de gasten uit Hardenberg een aardig potje kunnen voetballen, met veel beweging en snelheid in de voorste linie. Kloosterhaar probeerde op te bouwen maar wist hieruit weinig te creëren. De Oranje hemden hadden wel een veldoverwicht maar kwamen ook niet verder dan 16 meter van Kloosterhaar aangezien de solide verdediging als een huis stond. Na 35 minuten gespeeld te hebben waren er plots twee grote kansen voor Kloosterhaar, eerst moest de keeper van HHC gestrekt voor een geplaatste kopbal van Bokxem, en even later belandde de bal op de lat nadat K. Roessink die denderend als een tank door de Hardenbergse verdedigingslinie knalde en zijn kopbal op de lat zag eindigen. Een paar minuten voor rust kwam HHC op voorsprong door miscommunicatie in de Kloosterhaarse defensie, de aanvaller van HHC was er als de kippen bij en benutte dit buitenkansje. Met een 0-1 achterstand zochten de mannen van beide teams de thee op.

In het begin van het tweede bedrijf, nadat beide teams enkele wissels hadden doorgevoerd kwam Kloosterhaar iets beter in het spel, dit resulterende dan ook in een doelpunt. De eerder al gevaarlijke Roessink bediende met een fraaie pass Bokxem die op zijn beurt de bal strak voorgaf en vervolgens de bal in een scrimmage voor de voeten kwam van in handschoenen en dikke thermovest gehulde B. Benjamins hij schoot de bal met een droge knal in de touwen en bracht zijn doelpuntentotaal op 500!!!!!!(waarover later meer).
HHC werd wakker en bracht gelijk hun gevaarlijkste speler van de eerste helft weer in het veld, hij zorgde gelijk voor veel hachelijke situaties in de Kloosterhaarse defensie.
De verdediging van Kloosterhaar deed ondertussen mee met een kwalificatieronde voor het TV programma “dancing on ice” want de ene glijpartij na de andere volgde, dit resulteerde in diverse kansen voor HHC en er werd er 1 zorgvuldig van afgerond. Op dat moment een terechte weerspiegeling van de wedstrijd aangezien Kloosterhaar met kunst en vliegwerk en goed keeperswerk op de been bleef. In het laatste gedeelte kwam HHC geen enkel moment meer in gevaar omdat zij conditioneel sterker waren, dit is een logisch gevolg van een jong/getraind team.

Na de wedstrijd werd er stil gestaan met Benjamins zijn 500e doelpunt bij de seniorenteams, hem werd een T-shirt en een trofee aangeboden namens zijn medespelers. Het is een ongeëvenaarde prestatie door de inmiddels 51 jarige aanvaller van Kloosterhaar. Er zijn veel bijnamen voor goede aanvallers; El Salvador, Der Bomber, Van the Man, Das Phantom, maar Kloosterhaar heeft Benny, een briljante aanvaller. “Benny Briljant” zou een toepasselijke bijnaam zijn net zoals de Derbystar wedstrijdbal alleen is de cataloguswaarde van Benny onbetaalbaar voor de zwart-wit hemden.