KLOOSTERHAAR BEGINT TWEEDE SEIZOENSHELFT MET WINST

Kloosterhaar heeft zaterdag zijn eerste wedstrijd na de winterstop gewonnen. De uitwedstrijd tegen Juliana ‘32 eindigde in en verdiende 1-3 overwinning.
Na een winterstop waarin door de sneeuwval weinig kon worden getraind, en slechts één oefenwedstrijd kon worden afgewerkt was het de vraag hoe Kloosterhaar uit de winterstop was gekomen. Het begin van de wedstrijd was veelbelovend, Kloosterhaar was de betere ploeg en kwam al na 6 minuten op een verdiende 0-1 voorsprong. Een voorzet van Dennis Jurgens werd artistiek op de lat gewerkt door Mark Boshove, waarna het voor Stan Ravenhorst een koud kunstje was om de bal in de rebound binnen te tikken. Kloosterhaar bleef daarna de betere ploeg en Juliana kwam overal een stapje te laat wat resulteerde in veel overtredingen en een aantal gele kaarten voor de Hengelose ploeg. Juliana wachtte op een foutje van Kloosterhaar maar die waren spaarzaam. In de 40e minuut vergrootte Kloosterhaar dan ook de voorsprong. Een bal langs de lijn van opnieuw Dennis Jurgens werd door Ivar Nijboer op waarde geschat die de bal op een presenteerblaadje gaf aan Mark Boshove die bij de 2e paal al stond te wachten en zo de 0-2 op het scorebord kon zetten. Geen vuiltje aan de lucht voor Kloosterhaar dat met vertrouwen de rust in kon gaan.
Na de rust ging de wedstrijd op dezelfde voet verder. Juliana probeerde het wel maar werd niet echt op de proef gesteld. Kloosterhaar suste zichzelf een beetje in slaap en stond dan ook niet echt op te letten bij een vrije trap die vanaf 30 meter het strafschopgebied binnen geslingerd werd. Er was wat miscommunicatie in de achterhoede en zo was het plots 1-2. Kloosterhaar leek weer wakker geschud en begon weer wat beter te voetballen. In de 75e minuut werd het duel dan ook beslist. Een snel genomen vrije trap van Ivar Nijboer belandde bij Mark Boshove die bij zijn tegenstander weg draaide en in de korte hoek raak schoot, 1-3. Kloosterhaar had in het restant nog verder uit kunnen lopen via kansen van de invallers Niels van de Wijngaart en Willian Willems maar zij misten oog in oog met de doelman. Al met al een verdiende overwinning. Volgende week gaat Kloosterhaar op bezoek bij buurman Bergentheim, Kloosterhaar heeft nog wat goed te maken dus het belooft een mooie wedstrijd te worden. Het duel in Bergentheim begint om 14:30.