KLOOSTERHAAR SLUIT AF MET GELIJKSPEL

In een rommelige maar vermakelijke wedstrijd bij SVVN werd het na een 2-0 en 3-2 achterstand in de slotfase nog 3-3 en werd in blessuretijd zelfs nog de 3-4 (onterecht?) afgekeurd. Beide ploegen hadden kunnen winnen, maar een 3-3 eindstand was een terechte weerspiegeling van de verhoudingen.

SVVN begon fel aan de wedstrijd, en zocht direct na de aftrap de aanval. Kloosterhaar was nog niet bij de les in de openingsfase waardoor SVVN in de 3e minuut al een mogelijkheid in het zijnet zag belanden. SVVN bleef drukken en 2 minuten later lag de 1-0 in het net. Kloosterhaar leek wakker geschud en een aantal minuten later had Stan Ravenhorst de 1-1 al op zijn schoen, helaas schoot hij in kansrijke positie naast. Na die kans was Kloosterhaar niet in staat SVVN zijn wil op te leggen, sterker nog, SVVN liep Kloosterhaar onder de voet. Waar bij SVVN de wil om te winnen er van alle kanten af straalde was Kloosterhaar overal een stapje te laat. De 2-0 kon daarom ook niet uitblijven. Het centrum van Kloosterhaar lag open en na een steekbal wist een doorkomende middenvelder raakt te schieten. Kloosterhaar was nu wel wakker geschud en nam het heft wat meer in handen. Dit resulteerde in de aansluitingstreffer in de 30e minuut. Mark Boshove kon een voorzet binnenschieten. De resterende tijd van de eerste helft werd afgesloten met een beter Kloosterhaar dat niet echt kansen kon creëren.

img_0068

In de rust werd het al bijna donker, waardoor de lichten langs het veld aan moesten. Het werd ook wat frisser aan de kant, de grens van SVVN besloot zich daarom de tweede helft warm te houden met het constant opsteken van zijn rechterarm. Nadat een aantal dieptepasses werden afgefloten besloot de scheidsrechter de grens een keer te laten staan en prompt werd het 2-2. Wederom was het Mark Boshove die het doelpunt maakte, hij bleef koel in een 1 op 1 situatie. Waar de verwachting was dat Kloosterhaar nu door zou drukken, kwam SVVN weer op voorsprong. Een indraaiende voorzet vloog de verre hoek in achter Thomas Sieben. Kloosterhaar kon de achtervolging weer inzetten. Het laatste halfuur werd het van beide kanten fel en de scheidsrechter had er maar druk mee en was gedwongen een aantal vrije trappen en gele kaarten te geven. Ook de grensrechter van SVVN was nog niet warm en besloot elke diepe bal af te vlaggen. Uit een afgeslagen corner in de 81e minuut wist Martijn Lescher de val in de lange hoek te schieten. De vlaggenist uit Nijverdal besloot op goed geluk maar weer z’n vlag in de lucht te steken maar ving bot bij de scheidsrechter, 3-3. De laatste tien minuten ging het spel nog op en naar en wist Kloosterhaar in blessuretijd zelfs nog de 3-4 binnen te schieten. Ondanks dat Mark Boshove bij lange na geen buitenspel stond vlagde de grensrechter wederom en werd het doelpunt afgekeurd. Het was geen terechte overwinning geweest, maar toch zuur als een zuiver doelpunt in blessuretijd wordt afgekeurd. Kloosterhaar sluit de eerste competitiehelft af als middenmoter. De selectie gaat nu eerst richting het Protos Weering toernooi om 28 januari tegen Rijssen Vooruit de competitie weer te hervatten.

img_0014

img_0027