KLOOSTERHAAR DOET ZICHZELF (ALWEER) TEKORT

Kloosterhaar heeft zaterdag de wedstrijd tegen koploper Voorwaarts met 1-3 verloren. Waar in de eerste helft de ploegen aan elkaar gewaagd waren en elk het houtwerk raakten, trok Voorwaarts in de tweede helft de overwinning tegen de verhouding in over de streep.

Beide ploegen begonnen fel aan de wedstrijd zonder dat er echte kansen genoteerd konden worden. Doordat beide ploegen 4-4-2 speelden was het druk op het middenveld en werd veelvuldig de lange bal gehanteerd door beide ploegen. Na een kwartier werd Kloosterhaar wat sterker en kon het publiek de eerste kans aanschouwen. Na een mooie steekbal van Silas Prijs kon Zwen Nijeboer doorkomen aan de rechterkant. Hij liet gelijk zien waarom hij rechtsback en geen rechtsbuiten stond, want hij schoot de bal huizenhoog over waar breed leggen op de vrijstaande Stan Ravenhorst en betere optie was geweest. Daarna werd Voorwaarts wat sterker en deed Dogger van zich spreken. Met een typische Dogger-actie, vanuit het niets, wist hij de bal boven doelman Thomas Sieben op de lat te stiften. Doordat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren ging het spel op en neer zonder dat er echte kansen gecreëerd konden worden. In de 43e minuut wist Silas Prijs wel te ontsnappen aan de drukte op het middenveld met een goede actie, hij legde de bal breed op Ivar Nijboer die de bal op de paal plaatste. Beide ploegen hebben hun kansjes gehad maar gingen rusten met 0-0. Het was typisch zo’n wedstrijd waarin de ploeg die de 1e goal maakte de punten in de tas kon doen.

In de 2e helft begon Kloosterhaar feller en goed. Voorwaarts werd met de rug tegen de muur gezet en kwam nauwelijks meer van eigen helft. De bal werd goed van kant naar kant gespeeld en Kloosterhaar kon een aantal keer gevaarlijk worden zonder echte grote kansen te creëren. Het was voor Kloosterhaar wel zaak geconcentreerd te blijven, want elke uitval van Voorwaarts kon dodelijk zien met het gevaarlijke duo Dogger en Harms en de opkomende Bove. Kloosterhaar bleef Voorwaarts onder druk houden, maar waar Kloosterhaar verzuimde op voorsprong te komen deed Voorwaarts dit wel. Na een van de spaarzame uitvallen van Voorwaarts zag Jesper de Jager zich genoodzaakt een overtreding te maken om de aanval eruit te halen (of speelde hij nu toch wel de bal?). De indraaiende vrije trap van Dogger werd verlengt door een centrale verdediger van Voorwaarts en plofte in het netje. De centrale verdediger was daar heel blij mee en ging ‘’dabbend’’ het hele veld over. ‘Niets aan de hand, we zijn de betere ploeg’ klonk het van de kant, maar daar had Voorwaarts geen boodschap aan want 2 minuten later was het 0-2. Een nagenoeg identieke situatie, voorzet Dogger ingekopt door Niks, was Thomas Sieben te machtig. Kloosterhaar was even geknakt en rijp voor de slacht. Daar profiteerde Bove 5 minuten later van door een rebound in te schieten, 0-3. Dat Twan Boshove nog 1-3 binnenknikte was leuk voor Twan maar was een doelpunt voor de statistieken. Zo was Kloosterhaar net als tegen Marienberg de betere ploeg maar heeft het nog steeds moeite om te scoren. Kloosterhaar voetbalt goed maar beloont zichzelf niet en dat is zonde. Volgende week een weekend vrij waarna we over 2 weken op bezoek gaan bij de studenten uit Enschede.

MR

img_0351